Hvordan tar folk av (gir)kassene sine alene?

Anbefalte innlegg

Halla

 

Hvordan tar folket (s2, 90 coupe) ut girkassene sine når de er 1 mann? (ikke gjøremåte, men hvordan få den av aleine. Veier liksom 50kg ellerno og det er ikke akkurat en hendig kasse) Rå kraft eller no jekker og no styr...?

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bil på bukker og balansere kassa på en jekk mens man drar den av. Etter det rå styrke og balansekunst :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

løfte bukk og girkasse jekk vel.

 

har man ikke det så er det små bukker og garasje jekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller ligge under bilen og løfte den opp. Det går selv om den er blytung. Selv om det beste er girkasse jekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm står nok i en råtten car port som lukter kattepiss(!) så løftebukk og girkasse jekk er det skralt med :P, da får jeg prøve å røske den av etter jeg har løsna den for 2 gang! :(, jævla thustlager :P

 

forresten noen som vet om det thrustelageret kan være en direkte årsak til at jeg ikke får lufta clutchen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm står nok i en råtten car port som lukter kattepiss(!) så løftebukk og girkasse jekk er det skralt med :P, da får jeg prøve å røske den av etter jeg har løsna den for 2 gang! :(, jævla thustlager :P

 

forresten noen som vet om det thrustelageret kan være en direkte årsak til at jeg ikke får lufta clutchen?

 

Jeg tror jeg ville tatt det litt piano og ikke bare røsket den av,vis den kassen er på samme størelsen som

Kassen på S4 så veier den endel mer en 50kg eller noe: rolleyes

Du burde nok rigge en jekk med noe,eller ringe en venn: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt en vanlig jekk og biltemabukker, men har nå sveisa en brakett til jekken som kassa ligger i. Har nå hatt av kassa 2 ganger alene, og det går, men tungt nok er det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her skal du få et bra tips: hent hjelp. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, han som hjalp meg første gang blei litt morken når jeg sa at vi måtte ha inni noe mer i kassa hehe, veide s2 kassa og den veide ganske nøyaktig 52 kg, så det skal jo gå. Pluss at jeg tror det vil gå fortere når det er en enn med to, er bare det der med å løfte som trengs 2 eller jekk :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaff deg en stor garasjejekk som du kan legge mest parten av vekta på og løft den inn. Har som regel store hjul også disse så det er bedre en dem små. Legg forskalings plate/r under bilen så er det enklere å jobbe og skyve jekken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fremhjul på bukk så bilen blir høy nok til å skyve kassa under.

 

Liten garasjejekk, en haug med planker og en bruskasse.

Legge jekken under kasse jekke så høyt som mulig.

Vippe kasse fremover så den blir nesten riktig høyde i bakkant.

Bruskasse med riktig antall planker under i bakkant.

Løfte kasse manuelt i front mens jekk flyttes frem, senkes og legge en haug med planker mellom.

Jekke til bra høyde i front.

Skyve kasse fremover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm står nok i en råtten car port som lukter kattepiss(!) så løftebukk og girkasse jekk er det skralt med :P, da får jeg prøve å røske den av etter jeg har løsna den for 2 gang! :(, jævla thustlager :P

 

forresten noen som vet om det thrustelageret kan være en direkte årsak til at jeg ikke får lufta clutchen?

Nop har ikke noe å si det....satt utløser lageret rette veien da?

tar clutchen i det hele tatt?

Skal jo ikke være nødvendig å lufte den bare for å bytte kasse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

utløser lageret er muligens det jeg mener, hmm står ihvertfall på den "gull" armen som blir presset inn mot clutchen av den hydrauliske sylinderen. Den er ihvertfall ikke der tror jeg....

Clutchen tar ikke noe nei

skrudde av koblingen inn til sylinderen så jeg tror den må det, gikk ihvertfall helt i bånn etterpå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått satt inn automatkassa på BMW'en aleine, og den veier nok mer enn 52 kilo når den er full av olje. Prøvde først med jekk, planker osv, osv, men gav til slutt opp.

Fikk på en eller annen måte lagt meg på ryggen, beina i fosterstilling, og fikk på en eller annen måte manøvrert kassa oppå beina mine. Da går det faktisk veldig lett å løfte den på plass.

 

Hvis du har en skikkelig garasjejekk, så veit jeg at Torshov har ett adapter du kan sette i den, som du igjen kan sette kassa oppi, tilte riktig retning osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fosterstilling faktisk hehe, nei tenker jeg får prøve å smiske med noen som har ordentlig løftebukk i nærheten.... hvor mye tar sånna folk for utleie mån tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort 2 slike kukjobber. 1 gammel Laurel automat, måtte sitte på kne for å få inn den idiotkassen, andre gang en ford. rulla kassen under biln så åme seg inn etter den. Nei, ikke snakk om en gang til. + at det er mye kuking for å få lik høyde på motor kasse etc.

Løftebukk er tingen, Halleljua.

Værste jeg har vært borti er kassene til 4wd med fordelingskasse, livredd vær gang jeg dalker med de.

 

Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller ligge under bilen og løfte den opp.

 

Det pleier jeg å gjøre.:P

[/offtopic]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fosterstilling faktisk hehe, nei tenker jeg får prøve å smiske med noen som har ordentlig løftebukk i nærheten.... hvor mye tar sånna folk for utleie mån tro?

Kan bytte det for deg om du ønsker...bare å hyle ut.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da river jeg opp litt her igjen hehe, gikk faktisk overaskende greit å få på plass kassa 2 gang, det som er faen nå er at, clutchen går i bånn uten noen som helst motstand (hjelper det å lufte denne?) også når jeg heller på bremseveske så lekker det fra enten der røret blir skrudd fast på kassa eller i selve den sylindergreia som presser ut utløserlagret..... har forresten clutchen egen veske, eller er det delt med bremseveska?

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du lufte gammal quattroclutch må du pumpe bremsevæske fra bremsecaliperen og feil vei igjennom slaven...=o)trust me..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clutchen deler væske med bremser...

 

For å i det hele tatt få en vellykket lufting må du får det tett i alle ender, så er det bare å lufte til du blir dårlig, og litt til. Kan være krøll å få ut all luften fra disse.

Evt kan jo slavesylinderen din være ødelagt, holder på å bytte på min denne helgen selv ettersom bilen var blitt temmelig utrivelig å få i gir...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er likt som på S4 C4 deler de reservoir, men det går en slange ca. midt på beholderen som mater clutchpumpen med bremsevæske. Så væsken er ikke delt pr.def, da det er to separate kretser, de tar bare væsken fra samme stedet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du lufte gammal quattroclutch må du pumpe bremsevæske fra bremsecaliperen og feil vei igjennom slaven...=o)trust me..!

 

: klø :: klø : hvor er slavesylinderen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slavesylinderen sitter i kassa...du tar en slange fra luftenippelen på bremsekaliperen og inn på den på slavesylinderen,åpner begge niplene,tråkker inn clutchpedal(ikke holde den inne!)og tråkker så forsiktig på bremsepedal...da kommer clutchpedalen sakte men sikkert ut..=o)kjekt å være 2 til dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åja, da vet jeg det! evig takk! :), da var det bare den forbanna lekkasjen da, helvete....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.