#1 Skrevet April 2, 2008 Sliter litt om dagen. Turbo lader ikke det trykket jeg vil (lader ganske labert faktisk) og har fått MYE blårøyk nå Er det store tjanser for at det er turbo som er på god vei til døden? Det har blitt værre å værre. Hvis jeg ruser opp til sperra i et millisekund så lader den litt mer i et pådrag så blir den slapp igjen. Rusa når jeg parkerte istad å da røyk det blått som pokker bak der. Olje? Har ikke sett noe olje i rørgata ETTER ic ihvertfal. Må nesten skru av å se om det er fult i IC eller noe. Catchtanken er det ikke noe olje i, så da er vel motor i brukbar stand med mindre det kommer seg inn på annen måte, noe jeg tviler på, men skal sjekke pluggene i morgen. Ellers får jeg vel bare satse på at turboen har kvelda, og lekker olje ut i eksossiden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 2, 2008 sjekk komp Var sånn jeg merket at stempelringene mina hadde gått av med døden men da var det godt utblås i veivhusvent da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 2, 2008 Syns det er rart om det er stempelringene, for motor har gått kun 124k, og topp er overhalt for 12k siden. Så rart om det har skjedd igrunn. Men alt kan jo skje. Har ikke hatt noe tilbakeslag i motor eller noe som jeg vet om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 2, 2008 Nei, og har du lite olje i trykkside med org. veivhusvent. er det sikkert ikke det.. Du får håpe det er turboen da vet du-- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 2, 2008 Eneste gang jeg får oljedamp ut av catchtank er ved skikkelig hardkjør hvis ejg skal kalle det det. Altså, snøleking med mye trykk og turtall over en god stund så kan det bli litt oljedamp ut av filter i catch tank, men med nye motor har jeg vel ikke hatt mere enn maks 1 dl olje i tanken tilsammen over 1 år nå etter motor ble bygget opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 3, 2008 Prøvde å komp teste istad, å virker som om jeg har litt lavere komp på syl 2. Alle andre har lik komp. Blir irritert og nervøs av slik. Kan ratt henden jeg ikke får kjøpt meg felger nå, å må bygge opp motor IGJEN! Da blir det ikke orginalt i tilfelle men. Må sjekke litt mere denne saken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 3, 2008 Hvor mye var avviket? Mine ringer var dårlige nå det minste avviket var 1.5 bar.. Tom. det stempelet som ikke hadde dårligere komp. enn de andre hadde emaljeslipp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 4, 2008 Regnet om PSI til Bar nå og kom frem til at jeg har ca 9,5bar på syl nr. 1,3,4,5 og ca 8-8,2 bar på nr. 2 Er vel bare to muligheter. Skikkelig sprekk i toppen mellom eksos og innsugsventil eller i plugghullet, eller dårlige stempelringer? Nå er temaet om jeg skal starte på motoroppgraderingen som jeg hadde lyst til, eller fortsette å utsette den, å bare få fra hverandre motor, finne feil, fikse den og sette sammen igjen som orginal motor (IGJEN!). Prismessig blir det jo enorme forskjeller. Men har lyst på nye felger, og diverse andre saker. Tanken hvis jeg kjører oppgradering blir det jo nye h-profil råder, nye lagre, apr bolter, overhaling av topp, osvosvosv, sånn ca alt som trengs for et ca 450hk oppsett. (blir jo fort endel penger!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...