Anbefalte innlegg

Toppakningen min røyk mest sannsynlig her for 1mnds tid siden.. bilen har sått siden.. prøvde å starte den 2 sekunder i dag for å flytte den. den sveiv på starteren og startet nesten men plutselig kom det ett klunk og den stod bom fast! hva har skjedd nå?? skrudde ut pluggene og prøvde å kjøre den på starteren men stod alikevel bom fast.. sylinder nr 5 fylte seg også med vann sånn at det rant ut av plugg hullet.. hva kan jeg nå forvente å finne?

Håper på raske svar..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som om du kanskje har fått sylinder #5 til å gå i vannlås. Mulig at du har hatt flaks, og at du bare har stoppa motoren på den måten, og ikke med full kraft bak som f.eks fullt pådrag inn i en elv kunne ha gitt.

burde vel ikke være noe særlig skade, men kan vel muligens være rådelager, stempelet eller selve råden?

(håper noen andre litt mer tekniske folk sier noe av det samme jeg sier, jeg bare gjetter litt her...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som om du kanskje har fått sylinder #5 til å gå i vannlås. Mulig at du har hatt flaks, og at du bare har stoppa motoren på den måten, og ikke med full kraft bak som f.eks fullt pådrag inn i en elv kunne ha gitt.

burde vel ikke være noe særlig skade, men kan vel muligens være rådelager, stempelet eller selve råden?

(håper noen andre litt mer tekniske folk sier noe av det samme jeg sier, jeg bare gjetter litt her...)

var såpass lite strøm på batteriet at den sveiv utrolig seint! var så seint at den ikke starta...noen fler som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er greit at den stoppet når du prøvde å starte den med vann i sylindrene. Men at den står bom fast selv når du tar ut pluggene er ikke bra. Du kan ha bøyd en råde som nevnt over her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auda. jaja. får bare skaffe meg en ny MC blokk og topp da.. men må sjekke først. kan være at starteren min er paia også da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hadde jo trodd at rådene tålte mer enn som så.. snurra rundt sikkert 20 omdreninger med jevn hastighet før den helt plutselig stod dønn.. og vannet kom ikke med en gang jeg tok ut pluggen. kom ca 10 sekunder etter lissom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan gjøre et par andre ting og, du kan fortsette å ha pluggene ute, og manuelt snu rundt motoren med kassa i fri. Skal endel til for å ødelegge ting da. uansett så må du jo få av toppen for å skifte toppakninga, så du kommer jo uansett til å se hvor høyt stemplene kommer, og dermed få et kjapt overblikk over hvor høyt stemplene går, og evt om noen råder er bøyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan gjøre et par andre ting og, du kan fortsette å ha pluggene ute, og manuelt snu rundt motoren med kassa i fri. Skal endel til for å ødelegge ting da. uansett så må du jo få av toppen for å skifte toppakninga, så du kommer jo uansett til å se hvor høyt stemplene kommer, og dermed få et kjapt overblikk over hvor høyt stemplene går, og evt om noen råder er bøyd.

ja det skal jeg i morgen:) Motoren er ikke gått mer en 210tusen så håper bunndelen fortsatt er brukelig:) bilen har sått i 2 mnd faktisk og er sjuk etter å få den på veien igjen nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det skal jeg i morgen:) Motoren er ikke gått mer en 210tusen så håper bunndelen fortsatt er brukelig:) bilen har sått i 2 mnd faktisk og er sjuk etter å få den på veien igjen nå!

Jeg kjenner følelsen, bortsett fra at i mitt tilfelle så var det nærmere 6 måneder sammenhengende, og 9 måneder totalt på ett år.

But it's probably worth the wait.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.