2002 2.5tdi. Dårlig investering.

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe en 2002 a6 2.5tdi q 180hk.

Dog har jeg lest at det er problemer med disse motorene og spesielt er jeg skeptisk til kam-problemene. Ønsker gjerne å høre hva slags erfaringer folk har med disse motorene generelt. Gjerne positive også :)

Forøvrig har bilen gått 122k og er strøken. Er tatt full takst på bilen og det eneste de fant var at vindusspylerdysa bak spylte skjevt. Det er ikke synlig slitasje på kammen og bilen har heller aldri gått på long-life.

Tips og råd mottas med stor takk! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis disse tingene er sjekka hadde jeg ikke nølt ett sekund på å kjøpe denne.

Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte min,det er en utrolig behagelig bil med flott skyv....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde ikke nølt jeg heller:) har en slik en i familien:)

bare sjekke kammene, å om det lekker rundt toppen.

du kan skrive "superforsikring" på denne bilen. Denne dekker motor å gir-kasse havari, å koste ikke mer enn

rundt 500,- :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde ikke nølt jeg heller:) har en slik en i familien:)

bare sjekke kammene, å om det lekker rundt toppen.

du kan skrive "superforsikring" på denne bilen. Denne dekker motor å gir-kasse havari, å koste ikke mer enn

rundt 500,- :)

Var det en aprilspøk eller? hvor tegner man slik forsikring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det får du hos de fleste forsikringsselskap, toppforsikring kalles det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har slik forsikring, er ikke ille pris :) pappa har og det på sin a6 2.5 tdi, har vært brukt en gang til dieselpumpa, og nå til kammene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fikk ikke jeg hvertfall. Det var ingen som ville forsikre disse 2.5 Tdi:(

Men jeg har dog hatt 3 av disse motorene, har aldri hadd noe problemer...:)

Du får tak i kammer fra Tyskland for 10.000,- så jobb og montering i tilegg. Hvis de skulle ryke da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en slik toppforsikring på vår Audi a6, men mulig det er hos Gjensidige.

Er enkelte ting mde denne forsikringen før at man skal

kunne få den, slik som at bilen ikke må være gamlere enn så å så mange år..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er ikke noe dårlig invistering. Det er en herlig motor med et herlig drag, og som chippet er den helt rå : smil :

SÅ lenge den ikke har gått på long life olje, så har du trolig ikke noe å bekymre deg for når det gjlder kamene, da det er dette som ofte er derfor de går.

Men bytt olje på kassa (om det er tip vel og merke) hver 60 000, selv om møller sier at det ikke er vits. Da slipper du havari som ofte skjer uten oljebytte. Er ikke dette gjort, gjør det med en gang, det koster ca 3000 kr syntest jeg huske, sjekk også om det er bytta reg. reim på denne, noe som skulle vært gjort på 120 000/5 år. Hvis ikke, så må du få avslag på ca 15-20 000 som dette koster. Er liten vist å kjøpe en bil til samme pris som andre 2,5 tdi og så måtte ut med dette i tillegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke superforsikring på denne nei, Audi 2,5TDi V6 er svartelistet hos forsikringsselskapene. http://www.if.no/web/no/private.nsf/noframes/3D0E392D70617B9CC1257156004FA931

Men igjen da, virker jo faktisk som de fleste som har denne motoren er veldig fornøyd med bilen sin:)

Jeg er veldig fornøyd! men er bittert å måtte betale drøye 30' i rep! Men nå skal det sies at jeg kjøpte bilen med vell viten om denne reperasjonen! For å si det slik så har vel alle som skal kjøpe en slik bil, et MEGET godt prutningsgrunnlag, om det allerede ikke er utbedret på den aktuelle bilen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.