Golf III Gti med tenningsfjusk (115hk) Trenger forslag til hva som er feil

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en golf III gti for en billig penge, da følger det med en del feil på kjøpet som oftest: rolleyes

 

bilen tenner ikke riktig når man skal starte den, kan ikke røre gasspedalen for da starter den hvertfall ikke. Den starter kansje 1 av 10 ganger man prøver. da går den rett opp på 800 rpm og ligger der litt før den bynner å fjuske.

 

Om man prøver å kjøre dør den helt av belastningen når den er kald.

 

Prøver man ruse den uten belastning når den er kald kommer den som oftest ikke om man ikke lurer den sakte med pedalen, litt bedre når den er varm. Da nøler den litt før den kommer.

 

Fordeler skal være byttet, Tenker på coil jeg: klø :

 

Noen med andre forslag og erfaringer rundt denne feilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være flere ting som forårsaker dette...men her er noen ting du kan sjekke ut

- den blå tempsensoren....fungerer som en del av kaldstart-systemet (gir motoren mer bensin når vannet er kaldt)

- lambdasensor (kan måles med voltmeter)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk..

Ser at det ser ut som lmm er tukla med, original er jo svine dyr, noen som har erfaringer med biltema sine lmm for vag?

 

Hvor ligger kontaktene til lamda, og hvilke verdier skal jeg ha?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville også sjekka at registeret og tenninga er satt opp riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema sine LMM kommer fra bosch, så dem fungerer sikkert helt bra...

 

lamdba sitter rett foran katta under bilen, du må nesten følge kabelen til kontakten...du skal måle på ene lederen og mot jord og spenninga skal hoppe over og under 0,5v 8 ganger i løpet av 10 sek....hvis den ligger stabilt på ene eller andre siden av 0,5v så er den defekt..

 

et annet viktig poeng i dette er om bensinforbruket er unormalt høyt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville også sjekka at registeret og tenninga er satt opp riktig.

 

absolutt et viktig poeng...

 

denne motoren skal ha tenninga i mellom 5 og 15 grader

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for all hjelp, er helt grønn på golf.

 

Tenninga stilles vel på gammelmåten med tenningslampe ettersom det er fordeler. men finner jeg tennigsmerke i det hullet oppå girkassa eller er det noen andre hull jeg ikke så?

 

Tenker å bytte registerreim i dag så da får jeg sjekka registeret. må bare halte meg hjem med bilen.

 

Fikk bilen for 5000 + årsavgift så dreit i at den ikke gikk skikkelig: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har merke på reimhjulet også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har merke på reimhjulet også

 

 

Reimhjulet på kammen tenker du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk snakka med han som solgte bilen, (har kjøpt bilen via en kompis) De hadde bytta fordeler men ikke fått stilt tenninga:) eller nullstilt tenninga som han kalte det.

 

Går det med standard enkel tenningslampe eller må jeg ha noe mer får å få stilt på denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk snakka med han som solgte bilen, (har kjøpt bilen via en kompis) De hadde bytta fordeler men ikke fått stilt tenninga:) eller nullstilt tenninga som han kalte det.

 

Går det med standard enkel tenningslampe eller må jeg ha noe mer får å få stilt på denne?

 

de har antakelig fått feil tenningsrekkefølge etter bytte av fordeler. o still alt på nytt du så går den nok helt fint skal du se.skal være merke på alle hjul men også under den pluggen på girkassa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp. Håper det.

 

Skal hvertfall bytte registerreim før jeg gjør noe mer med tenninga.

Grei forsikring sammen med olje/filter skift når man kjøper en dårlig vedlikeholdt bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette høres akkurat ut som problemene jeg har med min golf(se signatur)

 

Jeg byttet hallgiver,fordelerlokk,rotor,plugger,pluggkabler,coil og renset LMM med CRC-spray som er beregnet for dette. Ingen av delene hjalp, så jeg satte den på verksted.... :-(

 

Den tempsensoren som ble nevnt over,var det ingen som sa noe om i min tråd(vet ikke om jeg har slik sensor da...) 1,6i AFT

 

Vil tro det er mye likt da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bytta lambda nå, kablene var kuttet og skjøtet sammen 3 plasser! bytta like greit hele sonden.

tenninga sto nesten 180 grader feil så fatter ikke at motoren gikk i det hele tatt: klø :

 

Men ingen endringer så langt, litt mer lettstartet kansje. fortsatt vanskelig stort sett hele tiden, men plutselig kan den finne på å gå som en kule ut et gir for å så fjuske i neste.

 

Tempmåleren viser godt under 70 grader så blir vel den tempsensoren neste. skal få kjørt diagnose på den iløpa uka håper jeg.

 

Så over til et annet problem. Tenninga....

 

fant merke i clutch-huset, var under en plastkork, men finner ikke noe merke på svinghjulet?

 

Må jeg ha noe spess tenningslampe for å bruke øvre dødpungt på reimhjulet eller på kammen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får den foresten ned i 0,9 på mila med snill kjøring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.