#1 Skrevet April 3, 2008 jeg har audi a4 b5 2,8 quattro 97... aldri hatt noe problemer med motor el noe...nå i det siste lyser olje lampe nesten hele tida.spesielt når jeg gir litt på el i større fart i svinga... jeg hørte at a4 b5 begynner å kødde litt når de blir litt eldre, men jeg finner ikke ut hva er problemet...det er nok olje i hvertfall, har sjekka mange ganger... tenkte at det er for lite trykk, men det er ikke det heller... hva er det da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 3, 2008 Varselet går normalt sett på oljetrykk og ikke oljemengde. Og har du nok oljetrykk er det sannsynlgivis giveren/føleren som er defekt, og dette er en veldig vanlig feil, hadde det bl.a. selv på min 99 1.8T. Byttet giver og alt var som det skulle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 3, 2008 veit du hvor mye koster å bytte giveren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 3, 2008 Lenge siden siste oljeskift ? for tynn olje kan gi for lite trykk. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 3, 2008 jeg skifter plje hver 10000 km...så skal skifte igjen etter 2000 km... da jeg skekka olje så var det nesten på tida å skifte, men tenkte at det har gått bare 8000km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 4, 2008 Ville bytta olje i første omgang... Jan brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 4, 2008 Jeg betalte vel 800 ellerno for å bytte giveren på min 96 Golf 3 når denne tok kvelden.. Da var symptomene at jeg måtte ha over 3000RPM for at ikke lampa skulle ule/lyse konstant.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 4, 2008 skal prøve å bytte olj først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...