olje lampe lyser.hva kan det være??

Anbefalte innlegg

jeg har audi a4 b5 2,8 quattro 97... aldri hatt noe problemer med motor el noe...nå i det siste lyser olje lampe nesten hele tida.spesielt når jeg gir litt på el i større fart i svinga...

jeg hørte at a4 b5 begynner å kødde litt når de blir litt eldre, men jeg finner ikke ut hva er problemet...det er nok olje i hvertfall, har sjekka mange ganger... tenkte at det er for lite trykk, men det er ikke det heller... hva er det da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varselet går normalt sett på oljetrykk og ikke oljemengde. Og har du nok oljetrykk er det sannsynlgivis giveren/føleren som er defekt, og dette er en veldig vanlig feil, hadde det bl.a. selv på min 99 1.8T. Byttet giver og alt var som det skulle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

veit du hvor mye koster å bytte giveren? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden siste oljeskift ? for tynn olje kan gi for lite trykk.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skifter plje hver 10000 km...så skal skifte igjen etter 2000 km... da jeg skekka olje så var det nesten på tida å skifte, men tenkte at det har gått bare 8000km :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville bytta olje i første omgang...

Jan brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betalte vel 800 ellerno for å bytte giveren på min 96 Golf 3 når denne tok kvelden..

Da var symptomene at jeg måtte ha over 3000RPM for at ikke lampa skulle ule/lyse konstant..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal prøve å bytte olj først :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.