Noe el.nett '88 Audi 200, i dash'n.

Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare meg hva som er hva på den bunten ledninger som er til stereo'n på en '88 A 200?

Kommer en sammenteipet bunke, hvor jeg finner:

Rød : konstant +12v

Brun: konstant jord

Blå/hvit: reagerer på tenninga, men er +9v (måtte legge opp ny til stereo'n for den reagerer ikke på 9v)

Det ligger noen til der jeg ikke helt husker fargene på, men er noen hvite med noe striper på, mulig noen var helt hvite. Bl.a en av dem som får en +5-6v når jeg skrur på lysa i dashen.

Andre spørsmålet, er det noe dimmebryter på dashen noe plass? Lyset mitt ble plutselig veldig svakt, og lyset som er i klimastyringa ble plutselig så svakt at det syntes ikke på dagtid, og jeg må ha på lysa i dashen etc for å få på kjørelysa.

Hvordan kopler jeg meg rundt det forresten? Så kjørelys går på samtidig med motor, som de pleier i biler her til lands?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvit ledning(er): Går til summeren som varsler om at radioen er påslått når nøkkelen er ut av tenningen og døren åpen OG til antenneforsterkeren (henger på C-stolpen) for antennen i bakruta.

Rød og brun er som du har funnet ut konstant strøm og jord.

Grå/blå ledning: Instrumentbelysningen og tenner når du skrur på lysa eller setter på tenning. Husker ikke helt men den skal ha strøm samtidig som sigarettennerlyset.

hvit/blå ledning: Fartssignal, brukes til orginalradioer som har funksjonen å skru opp lyden etterhvert som du øker hastigheten (for å kompansere for støy).

Som du har funnet ut finnes det ikke tenningsstrøm for å trigge stereoen i disse bilene, men den kan enkelt hentes ut fra en av de tynneste ledningene bak på tenningsbryteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.