#1 Skrevet April 4, 2008 Bilen drar veldig ujevnt og fjusker. Ser det ligger mange poster ute med nesten samme problem, men de opplever som oftest at de mister alt turbotrykk og at bilen går veldig dårlig. Min går fortsatt veldig bra, men draget varierer fra pådrag til pådrag, og uansett hvor bra den drar så drar den veldig ujevnt. Den er også veeldig følsom på gassen fra ingen gass til bittelitt gass. Er litt på/av følelse. ikke noe gass så bremser den på motoren, men når jeg gasser så vidt det er så drar den på/nøkker fremover. Noen forslag? WG går tregt? sprekk i vakum/turbotrykk slange? defekt n75? feil ved TP sensor? tette vakumslanger? defekt resirk vent? dårlig plugger/ledninger? Skal gå igjennom bilen i dag, men lurer bare på hvor jeg skal begynne... Tusen takk for all hjelp!!! mvh Thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 4, 2008 Sjekk Lmm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 5, 2008 den er byttet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 5, 2008 litt skudd i mørket men hva med bensinpumpa da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 6, 2008 plugger, coiler, tenningssluttskykke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 6, 2008 høres ut som at det kan være en coil eller 2 som er begynnt å fjuske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 7, 2008 gått over alt av slanger, men ingen sprekker å finne. da får vi begynne å bytte deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 7, 2008 Har du rensa gasspjeldet? Det fiksa ihvertfall "av/på gassen" min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 8, 2008 det har jeg ikke prøvd. takk! leste et sted at tps måtte justeres/kalibreres etter at batteriet har vært frakoblet, stemmer dette? hvordan gjøres dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 8, 2008 det har jeg ikke prøvd. takk! leste et sted at tps måtte justeres/kalibreres etter at batteriet har vært frakoblet, stemmer dette? hvordan gjøres dette? min fjusket den og når jeg ga på! hadde bra turbo trykk men den dabbet av og så kom trykket opp igjen osv osv... jeg byttet resirkulerings ventilen til forge 007 og nå går den som F%$& 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 14, 2008 var hos møller og hørte ang N75. Dette var ingen vanlig feil mente de. De sa at N75H har gått ut av produksjon, og at N75J har tatt over. Men de fant en ventil til når de søkte etter delen. Tror den het N75A. Hva gjør denne? Bør jeg bytte begge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 14, 2008 Skift resirkventil! Denne klarer tydeligvis ikke å holde tett, siden du beskriver at du har forskjellig effekt fra gang til gang, og siden du sier at bilen er nervøs på gassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 15, 2008 Ja sjef, med en gang sjef. ;-) Må bare sveise om en turboxs jeg har liggende... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 17, 2008 Jaggu forskjell... er til sveising nå. noen som vet hvordan ledningsnettet til 01 A3 TsQ ser ut? må jeg bytte en og en ledning, eller er det en kontakt i andre enden også? Dette kan jo neppe være noe særlig sunt... ARY! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 24, 2008 da er ny resirk installert og ingen store forandringer. får stikke en tur på møller i dag. noen deleleverandører som ligger litt billigere i pris enn møller? i oslo...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 24, 2008 Har du fått gjort noe med isoleringen av de ledningene du har avbildet? Skal ikke se bort i fra at noe av problemet ditt ligger der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 26, 2008 bare teipet med el tape. vært å handla n75j nå, bytte etterpå. spent!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 28, 2008 skulle bytte n75 i dag, men til min store frustrasjon så har jeg seff fått feil!!! ARGH!!! Skulle vel hatt 034 906 283 J og ikke 026 906 283 J................. noen som vet hva 026 906 283 J gjør for noe? sitter foran under innsuget. er det noe poeng å bytte den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 29, 2008 blir helt forvirra av de varekodene... ringte møller ensjø nå og de mener at jeg skal ha 058 906 283F?! Han sa også at 034 er biler med turbo 5'er? er dette riktig? på en orginal 180 hester, burde jeg gå for 034 906 283H!? Setter STOR pris på hjelp!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 29, 2008 Har du fått renset gasspjeldet? Kan jo hende du sparer endel utgifter og bomturer ved å eliminere det problemet først. Har du fått lest av feilkoder med vagcom? Sansynligvis trenger du ikke resette gasspjeldet i vagcom etter å ha hatt batteriet av. Jeg har ikke trengt det så langt hvertfall, og jeg sjekket med vagcom sist jeg hadde batteriet av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 29, 2008 026906283H ( Standard i 2006 ) ble byttet ut med 026906283J i 2006, så det finnes en mulighet for at du har fått rett Men sjekk med Møller hva de har å si 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 29, 2008 den ventilen jeg har fått skal jo sitte under innsugsmanifoilen, mens den jeg skal bytte sitter ved lmm og luftfilter... skal sjekke gasspjeldet etterpå. hadde helt glemt det. Thanks!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 29, 2008 Sikker på at du ikke har to N75-ventiler da? En under innsuget og en på slangen mellom LMM og turbo..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 29, 2008 Det er helt riktig, eller det kommer ihvertfall opp alternativ når møller søker på N75 magnetventil... Men hva er varekoden på den som sitter ved lmm/luftfilteret...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 29, 2008 gasspjeldet er rent som bare det... hmmmmmm......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...