Anbefalte innlegg

Jeg vurderer en touran varebil til å bruke i jobben (50 000km/år = lange strekk ad gangen), men er litt skeptisk til plassen bak rattet. Jeg er 189cm høy, og i følge min (ondsinnede) kone, 10-12 kg overvektig. Originalt/lovlig tror jeg ikke det blir nok plass, så det måtte være å flytte litt på bakveggen. Slik jeg forstår det, så vinkles den litt bakover. Jeg har prøvd en slik, men ble ikke helt overbevist. Jeg skulle likt å få setet ennå litt mer bakover bl.a.for å få litt mer støtte under lårene.

Er det noen på ca. min størrelse som har noen erfaringer å dele?

Er det noen som vet hva en risikerer ved å flytte litt på bakveggen?

Blir det for trangt, vurdere jeg en Ford S-max. Den kommer med en 7-trinns dobbeltcluch-kasse i september, er litt bredere, noe lengre, har omtrent samme ytelser og er oppgitt til 0,04l/m mer forbruk. Noen som mener noe om denne vs. Touran?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den rompeputa d sitter på blir vel ikke større av å flytte setet bakover? eller tar jeg feil!

jeg har akuratt prøvd en touran selv.. og jeg hadde god plass og jeg er 1.88 : )

evt,er det ikke værre enn å reise til møller,er sikker på selgerne hjelper og viser deg det med bakveggen hvis du sier du skal ha deg bil ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er 193 og hadde god plass, flytter bare bakveggen noen cm bakover ja :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Touran er akkurat like ille som stort sett alle andre varebiler. Men flytter man veggen,hjelper det godt! Jeg er selv 195...

Det heter jo at det ikke er lov å flytte veggen, men jeg har kjørt med flytta vegg i min firmabil i 2 år nå(peugeot expert), og har aldri hørt noe på det... tror ikke politiet har nok peiling til å slå ned på noe sånt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

192 cm høy og kjørt 35000 km i Touranen med modifisert vegg uten problemer.. god plass! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører også 50k+ i året og måtte justere litt pga ryggtrøbbel.Er forøvrig 183:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er 180 men har da justert veggen litt alikevel.. Vil jo ikke lage firkantete merker på ryggen på setet ;) Veggen blir jo bare bikka bakover da det kun er i toppen det er mulig å flytte den. Dette fører til at den nedre delen av veggen ser ut til å stå riktig. Ihvertfall veggen som er levert i min 07mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode innspill.

Det ser ut til at touran ikke er diskvalifisert ennå

Mtp: " den rompeputa d sitter på blir vel ikke større av å flytte setet bakover? eller tar jeg feil!", så er jeg redd vinkelen på bena ikke blir riktig slik at låra ikke får støtte under`-om ikke setet kommer lang nok bakover.

Ellers kan jeg nevne at jeg prøvde en Ford S-maks varebil i dag, og den var helt umulig i originalutførelse. Jeg vet ikke hvort bra den blir ved å korte inn festet i taket. Jeg må prøve en det er jukset med. Personbilutgaven var forøvrig helt super å sitte i

Er det bare vinkelen på bakveggen i Touran det er praktisk å gjøre noe med, eller går det an å flytte bunnen også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.