Anbefalte innlegg

enkelt spm, hvor mye hester kan du hente ut av en aan 2.2 20v turbo motor pa orginal innmat , har hort noe rudt 380 - 400 , er dette bare tull eller , og hva maa byttes for og oppnaa dette , takk for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enkelt spm, hvor mye hester kan du hente ut av en aan 2.2 20v turbo motor pa orginal innmat , har hort noe rudt 380 - 400 , er dette bare tull eller , og hva maa byttes for og oppnaa dette , takk for svar:)

 

Hvis du søker på forumet så finner du uendelig mye om dette... Men...

 

Det er ikke bare tull. Mange kjører med den effekten og orignalråder. Men det er noen som greier og knekke dem med mye mindre effekt spesielt på 3b motoren. Råder er så billige om dagen så hvis det hadde vært meg så hadde jeg bytta ved denne effekten. Mye billigere med råder en ny motor.

 

Er flere veier og gå for 400hk, søk på forumet så finner du mange muligheter. Det beste er å ringe den tuneren som skal levere chip og spørre hva du trenger.

 

Men grovt sagt:

større turbo

bedre eksosmanifold

gjerne større ic

større eksos

nye dyser

større bensinpumpe (avhengig av dyser og map)

forsterka clutch

div silikonslanger som ryker pga høyt trykk

bensintrykksregulator (avhengig av dyser og map)

+++++

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar , er sinter clutch i bilen naa , den er chippet , men maa vel ha ny uansett , noen peiling paa hvor mye dette havner paa i pris , 30 40 kanskje eller mye mer : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å jippi! enda en råde diskusjon...

 

Kjører selv 429hk på org råder, og har kjørt mange harde mil så det går.

 

 

Hva dette vil koste deg kommer an på hvor mye du kan gjøre selv og hvor du kjøper ting og tang.

 

-Turbo K26/27 eller Turbonetics T04 m kkk 8'er eksos= 10000kr,- KRB, Jonus etc skaffer slike.

-Rs2 grenrør eller lignende, fra 3000-6000kr. Ebay-VACN forumet...

-Dyser, 440 eller 511 eller lignende, 2-3000kr, billigst på Ebay og 034EFI.

-Boost kontroller, 1500kr, KRB, Jonus etc,

-7A kammer, 2500kr, ligger ofte slike for salg her inne.

-3 toms eksos, bygger du dette selv klarer man slippe unna med 5-7000kr, Mekonomer selger rustfrie rør og potter.

-Bensinpumpe, Bosch 044, 1500-1800kr

-Strammere wastegate fjær, 500kr hos jonus, 300kr fra 034EFI(blir seff dyrere om man kun kjøper denne grunnet frakt+moms)

-Større intercooler er fint å ha, klarer presse alu ic'en fra AAN langt, men ikke optimalt, frontmontert slik fra 2-4000kr alt etter billighetsgraden av materialet som er brukt.

-Nye chipper må til, 5-7000kr, finnes mange i steder som kan hjelpe deg med slike her i landet.

-Og så i tillegg kommer det et lass med slangeklemmer, slanger og mindre tjafs oppå det hele til etpar tusenlapper...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta kunne du jo bare spurt meg om koffer:) Men motoren må ut uansett visst du vil ha en god del gamp:) Trim deler til disse motorene er det jo overalt!! Jonus har vel 380 kit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe , kunne jo det stian , tror jeg fikk slått fra meg ideen om bmw nå , skulle egentlig komme en å hente audien i kveld , men jeg ombestemte meg hehe , var slemt av meg men hadde bare ikke hjerte til å selge den hehe :P så tenkte liksomgodt å begynne å gjøre den litt gøy hehe :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er jo gøy nå også da:) men få tak i en garasje og begynn:) H-profil råder og så reiser du til widmer å balanserer bunndelen, så vips har du en bunndel god for 500hester :) 10 lapper for en god turbo,ny intercooler,dyser, nytt grenrør så mapper du den så har du minst 400hk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AAN (og ABY/ADU) trenger ikke oppgraderte råder ved disse effektene pga at de har individuelle coiler.

Flere RS2'er med 600Nm+ og standard råder uten problemer.

(På 3B får man fort såkalt spark-hop ved boost nivåene som skal til for å nå 380-400hk, resultatet er ofte at en råde ryker. Kraftigere råder tåler mer juling, men løser ikke det egentlige problemet på 3B, nemlig tennings systemet med sentral coil)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.