Demontere baklykt Audi A4 Avant 2002 modell (8E)

Anbefalte innlegg

Jeg må bytte en defekt pære for bremselys, men hvordan i F'en demonterer man denne baklykten...

Skjønner at det har med skruen på bildet å gjøre, men skal denne skruen helt ut? Er det noe annet lykta er festet i? (Ser liksom ikke noe annet enn skruen).

Lykt.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru ut skrua helt å dra ut lykta. Den sitter litt fast på noen gummipropper mener jeg å huske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Du skrur ut den skruen du har funnet. Så sitter bare lykta fast i to plasttapper som går inn i to gummiforinger på utsida av karoseriet. Bare ta tak i lykta og bøy den forsiktig ut som om den var hengsla i den andre enden en der skruen satt. Er litt treig men jobb litt med den så kommer den litt etter litt:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaha... ser for meg at faren for å miste skruen ned i mellom dekslene er stor... Eller er skruen usedvanlig lang...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skruen er veldig lang men bruk en pinsett eller tang til å ta den helt ut. Jeg mista den nedi men fikk den greit opp med en magenet:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skruen er veldig lang men kan falle nedi ja. Skjedde meg men fikk den greit opp med en magenet:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaha... så ut som en plastikkskrue, men dersom den er magnetisk gjør jo det saken bedre....

Takk for info og tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.