Hvorfor suges en slange flat?

Anbefalte innlegg

:confused:På min motor, 2,3 NG, finnes det en såkalt tomgangsstiller, med 1 kontakt på, to slanger, en kort og en lang slange. Når motoren er varm suges den korte slangen flat...hva er årsaken til dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket slangen innvendig? Det har en tendens til å bli endel koks og olje inni disse. Det er vakum i denne slangen så om den er litt tett eller rett og slett er blitt litt "slapp" så kan den nok suges flat;)

Svarte før eg tenkte: står den korte slangen før el etter gass spjeld?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt slangen, den er råtten om den suges flat. Koster 200 kroner eller noe slikt, så ingen ille pris.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså det er den korte slangen som går ut i vinkel liksom, på siden av den tomgangs saken, og inn under innsprøytninga, hvor den slangen er bare tredd innpå et rørstykke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Eyvind skriver, slangen er råtten. Det er armeringen i slangen som ikke gjør jobben lenger, derfor suges den flat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men den slangen er ganske ny, så tror ikke den kan være årsaken. Dette problemet kom etter jeg skiftet bensinmengdefordeleren...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis slangen er byttet kan det være at det har vært brukt feil type slange her....

Dersom dette er en vakumslange skal den; som nevnt over, være armert slik at den ikke kollapser under vakum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.