#1 Skrevet April 4, 2008 :confused:På min motor, 2,3 NG, finnes det en såkalt tomgangsstiller, med 1 kontakt på, to slanger, en kort og en lang slange. Når motoren er varm suges den korte slangen flat...hva er årsaken til dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 4, 2008 Har du sjekket slangen innvendig? Det har en tendens til å bli endel koks og olje inni disse. Det er vakum i denne slangen så om den er litt tett eller rett og slett er blitt litt "slapp" så kan den nok suges flat;) Svarte før eg tenkte: står den korte slangen før el etter gass spjeld? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 4, 2008 Bytt slangen, den er råtten om den suges flat. Koster 200 kroner eller noe slikt, så ingen ille pris.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 4, 2008 Altså det er den korte slangen som går ut i vinkel liksom, på siden av den tomgangs saken, og inn under innsprøytninga, hvor den slangen er bare tredd innpå et rørstykke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 4, 2008 Som Eyvind skriver, slangen er råtten. Det er armeringen i slangen som ikke gjør jobben lenger, derfor suges den flat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 4, 2008 Men den slangen er ganske ny, så tror ikke den kan være årsaken. Dette problemet kom etter jeg skiftet bensinmengdefordeleren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 5, 2008 Hvis slangen er byttet kan det være at det har vært brukt feil type slange her.... Dersom dette er en vakumslange skal den; som nevnt over, være armert slik at den ikke kollapser under vakum. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...