Kan Zalo brukes som bilvaskemiddel?

Anbefalte innlegg

Nå som tråden har dukket opp igjen, kom jeg til å tenke på at jeg har vasket bilen med Zalo en gang jeg også. Da hadde jeg vært på glattkjøringsbanen, som ble glattet opp med olje og vann. Da var det ikke nok med de bilshampoer jeg hadde på den tiden, og Zalo måtte til. Det ble selvfølgelig en god runde med polering og voks etterpå.

 

Har også vasket en bil med Jif en gang! Denne bilen hadde stått i flere år, var opprinnelig hvit, men var dekket av et lag med grønske (mose). Da var det ikke nok med en mild bilshampo. Det var forøvrig ikke min bil heller :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener folket med å vaske med krystall grønnsåpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT:

Bland litt av denne sammen med litt Optimum Car Shampoo (og vann, i en 10l bøtte, selvsagt), og du har en glimrende vindusvask til huset ;)

Svar til OT: Prøv NXT Generation Glass Cleaner og en skikkelig glassklut = vindusvasken i hele huset unnagjort på 5 minutter, og du kan bruke tida på noe fornuftig isteden :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svar til OT: Prøv NXT Generation Glass Cleaner og en skikkelig glassklut = vindusvasken i hele huset unnagjort på 5 minutter, og du kan bruke tida på noe fornuftig isteden :P

 

Vasken går ikke kjappere hvis man må kjøpe det man trenger først. Dette hadde jeg fra før :P

Men jeg ville mye heller vasket bil enn vinduer, ja: smil :

Nok OT: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Zalo inneholder dessuten endel salter, og det vil ikke jeg ha i vaskevannet mitt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom jeg tidlig i denne tråden var aktiv, så kan jeg nå skrive helt ordrett det jeg mente om bruk av zalo. (Ved ditec behandling)

 

Tok DiTec på min bil for en stund siden, og fikk med bla. et skriv :

 

Kjære DiTec kunde, ta Dem et minutt, og les dette før De kjører....

Lykke til med Deres bil`s DiTec-bahandling, som vi tror De vil komme til og sette stor pris på,

 

Det er imidlertid er pår ting som det er viktig at De er klar over allerede nå, for å få fullt utbytte av behandlingen.

 

1.) DiTec lakk-konservering skal herde før den har full motstandskraft. Derfor må lakken ikke berøres på et døgn, og det annbefales å ikke vaske eller tørke av bilen på 10-14dager.

 

2.) Vedlikehold av DiTec lakk-konservering.

Det jevnlige vedlikeholdet gjør De med såpe, vann og svamp.Det vil etter noe tid merkes at lakken blir noe vanskelig og få ren. Dette oppstår fordi det dannes et belegg av fett og trafikkfilm på DiTec-hinnen, som kan gjøre glansen i DiTec noe redusert.

For og fjerne dette kan De ta litt ZALO i bøtten når De vasker bilen, og urenheten vil forsvinne. Under "vintersesongen" anbefales det i perioder å bruke asfaltfjerner på sidene av bilen.

Om De ikke ønsker å gjøre dette selv kan vårt DiTec-senter gjøre det for en rimelig penge.

Vi gjør Dem oppmerksom på at vi har Bilvaskemaskiner med kluter som er godkjent til vask av DiTec bahandlede biler.

 

Dersom De ønsker å gjøre vedlikeholdet selv, bør De følge avsnittet "vedlikehold av lakken" i teksten på DiTec-garantibeviset eller bahandlingsbeviset.

 

Altså Zalo for og fjerne fett og trafikkfilm..: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

klart det gjør det!

Men det er en ting å ha det på Ditec "filmen" -noe annet å ha det på lakken!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nabon til foreldra mine vaska bilen med zalo, og en og anna gangen en grundig vask med parafin. Minnes han bestandig hadde blank og fin bil, selv om han altid har kjørt gamle mercer type sen 60 til 80-tallsmerce (dette var på 90-tallet)Har jeg sett bilene hans i dag, kan det jo hende jeg har hatt et annet syn på det.. Men som andre sier her, ville jeg ikke brukt zalo på min bil, da det finnes masse god shampo som egner seg bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nabon til foreldra mine vaska bilen med zalo, og en og anna gangen en grundig vask med parafin. Minnes han bestandig hadde blank og fin bil, selv om han altid har kjørt gamle mercer type sen 60 til 80-tallsmerce (dette var på 90-tallet)Har jeg sett bilene hans i dag, kan det jo hende jeg har hatt et annet syn på det.. Men som andre sier her, ville jeg ikke brukt zalo på min bil, da det finnes masse god shampo som egner seg bedre.

 

Er helt enig, kommer IKKE til og bruke Zalo på bilen min, uansett.Men ville bare skrive det som jeg fikk opplyst:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.