#1 Skrevet April 4, 2008 Mårnsan! Trenger litt hjelp med et problem jeg har med golfen! den har begynt og bruke mye bensin siste par månedene.. brukt nesten en halv tank på ca 5 mil her nå.. ikke virker det som om den får for mye bensin heller.. ryker ikke svart hverken ved pådrag eller når den står stille.. CO og Lambda har rette verdier. co ble målt til 0.4 i februar da bilen ble godkjent ikke ser jeg noen form for lekkasje heller, ei heller så lukter det ikke bensin noen plasser.. hva kan her være galt? gjelder da en 90 mod golf 2. motorkode RP med monojetronic innsprut.. gått nå 111 000km .. så burde jo være igjen litt bil i den enda.. bruker ei heller olje eller vann, og lukter heller ikke bensin i hverken olje eller vannet Takker for tips som kan oppklare dette lille (dyre) mysteriet / Dan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 4, 2008 Hvis du prøver å bruke mer enn bare 1. giret så blir det nok bedre skal du se Men fra spøk til revolver, sikker på at lamdasonden ikke har tatt kvelden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 5, 2008 lambda er målt til rette verdier. og all avgass var rett da jeg testa den hos naf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 6, 2008 Monojet'en som har hengt seg opp på en eller annen måte? Eller en bensinlekkasje? Hvis bilen slurper 4-5 liter på mile burde du jo merke det på bilens gange. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 6, 2008 Når jeg holdt på med min golf med samme motor, så brukte den rett i underkant av litern (defekt lambda), og da stod den å spytta uforbrent bensin/sot når den gikk på tomgang.... hvis din bil har brukt nesten en halv tank på 5 mil og at motoren får riktig mengde bensin, så har du egentlig løst problemet selv og en trenger en ikke være rakettforsker for å tenke seg til at det kanskje er en bensinlekkasje en eller annen plass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 6, 2008 joda. ser den serru mr stensland! men er ingen steder i bensin systemet som det ser ut som lekker eller har lekket fra. ingen indikasjoner.. får forske litt mer på det.. prøve og bytte lambda, bare for og sjekke tilstand, selvom denne skal være helt i orden etter hva jeg vet av målinger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 6, 2008 husk at motoren må gå for at du evt skal se om det er noen lekkasjer i systemet ditt...(men det vet du sikkert) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...