hjelp til å justere tenninga på 92' golf gti 8v (må jeg ha spesiell tenningslampe?)

Anbefalte innlegg

Sliter med tenninga på golfen, finner ikke merke på svinghjulet.

Har jo merke på reimhjulet til veiva mot plasdeksle, men det er jo kun til od, så spørsmålet blir:

Må jeg til med en spesiel tenningslampe eller er det noen merker jeg ikke finner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg si at jeg husker dette riktig, men mener du kan bruke det merket på reimhjulet, hvis du tar av vakuumslangen som går inn på fordeleren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bør vel bruke tenningslampe så du får juster til riktig grad og ikke bare nullpunktet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg si at jeg husker dette riktig, men mener du kan bruke det merket på reimhjulet, hvis du tar av vakuumslangen som går inn på fordeleren.

er ikke vakumstyrt, men hallgiver

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bør vel bruke tenningslampe så du får juster til riktig grad og ikke bare nullpunktet..

Bruker tenningslampe, men finner ikke noen merker på svinghjulet og justere mot.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan det være at du må kjøpe deg ei tenningslampe med justerbar fortenning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan det være at du må kjøpe deg ei tenningslampe med justerbar fortenning.

Det jeg tenkte ja, bruker od merkinga på kammen eller veiva da regner jeg med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg tenkte ja, bruker od merkinga på kammen eller veiva da regner jeg med?

det er ikke et lokk på girkassa hvor du finner merke på svinghjulet slik som på d er på flere golf 3 da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke et lokk på girkassa hvor du finner merke på svinghjulet slik som på d er på flere golf 3 da??

finner merke på kassa, er en liten tapp der som markerer mot svinghjulet, men finner ikke noen merker på selve svinghjulet å justere mot.

Har ringt litt rundt men faen ingen som har lampe med justerbar tenning å selge. regner med de koster litt å.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha:) fant oppskriften på rett tenningsinnstilling:)

- monter tenningslampe av god gammel type.

- juster til til du blir passe sint.

- 2-3 minn med banning på nordnorsk.

- ta springfart å kast tenningslampa så langt du klarer.

- juster dritten på gefylen.

- tata! bilen går som en klokke.

- ring kompisen som var så grei å låne deg tenninglampe å forklar pent at han ikke får den igjen før mandag, men at den til gjenjell er helt ny:)

Blei litt forbanna for kontakten som man setter på pluggledninga fjuska. Så endte med å justere på frihand å traff faktisk ganske rett:O) Flaks, sa severin suveren.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ikke såå mye til for å få en AN motor til å gå rent da. Regner med at du har en del grader feil likevel. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nja, var ikke god denne, har ikke hatt noe problem med å justere andre biler, men denne ville ikke treffe rett.

Noe feil er det nok, men etter en prøvetur uten ett feilskudd å fin tomgang får det være sånn.

foresten det er vel en 2E denne motoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.