Anbefalte innlegg

Er det noen som har hidden på om det er forskjellig sporvidde foran på A6 og S6, C4-karrosseriet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg ja. Dette er selvfølgelig med originale felger, som også har innvirkning på sporvidden.

Foran

A6 4/5-syl: 1520

A6 V6: 1524

S6 2.2T: 1556

S6 4.2 og S6 Plus: 1563

Bak

Alle med 4/5/6-syl motor: 1524

S6 4.2 og S6 Plus: 1528

Ingen forskjell på Fwd vs. quattro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg ja. Dette er selvfølgelig med originale felger, som også har innvirkning på sporvidden.

Foran

A6 4/5-syl: 1520

S6 2.2T: 1556

Ingen forskjell på Fwd vs. quattro.

Låner tråden din litt jeg, håper det er greit :)

Har en kompis som har bygd om sin 96 mod. A6 2.5 Tdi Q til S6 look. Skjermer og fanger foran.

Men nå "stikker" jo hjulene ikkje langt nok ut på en måte foran. Har sammen lignet med en S6 med felger med samme impress og der ser det mye bedre ut. Det jeg lurer på er hva som forskjellen på en slik A6 og en S6 foran? Andre nav/fjørbein eller lignende? Vet du dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden din litt jeg, håper det er greit :)

Har en kompis som har bygd om sin 96 mod. A6 2.5 Tdi Q til S6 look. Skjermer og fanger foran.

Men nå "stikker" jo hjulene ikkje langt nok ut på en måte foran. Har sammen lignet med en S6 med felger med samme impress og der ser det mye bedre ut. Det jeg lurer på er hva som forskjellen på en slik A6 og en S6 foran? Andre nav/fjørbein eller lignende? Vet du dette?

Min A6 har også fått S6-front en gang i tida, derfor jeg lurer også...men 15 mm spacere burde ordne det meste skulle jeg tro... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er andre fjærbein som gjør denne forskjellen sammen med felger med lavere innpress. A6 har ET45 på alle originalfelgene mens S6 har ET35 eller ET40, husker ikke helt.. :) Hovedforskjellen ligger i fjærbeina foran, fjærbein til UFO eller "S6-bremser" bygger mer ut enn de andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne, da jeg ikke skjønner dette helt. Har sjekke familiealbumet og der har fjørbein, nav, bremser, felger, travers og bærearmer helt like delenummer på S6 2.2, 4.2. Så hvordan kan det være forskjell på sporvidden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.