Bensintrykkregulator på 2.3E NG 10v motor

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har slitt med fjusking på min audi 90Q 2.3E 10v NG motor, lurte på denne lille sorte boksen som sitter foran mot lykta foran innsprøytningen. Koblet av ledningen på denne, da går vel bilen i nødmodus? Er vel bensintrykkregulatoren eller bensinmengdefordeleren dette. Bilen begynner å fjuske om man setter på denne kontakten igjen, men går helt rent og fint både på tomgang og i fart med denne frakoblet. Fjuskingen er spesielt når det er rått i været, men også tendenser når det er tørt.

 

Lurte på om da denne har tatt kvelden med sikkerhet da? og er det bare å skifte denne? Gjør det noe om man kjører uten denne kontakten til man får tak i en ny en?

 

 

Mvh.Marius.R.Grothe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei "kicke":-) ...Har jo akkurat hatt samme problemer med min bil (Audi92) som ligner veldi på de probleman du har nå. Æ skifta jo hele lokket til filterboxen m/LMM og mengdefordeler på. Fikk samme problem som deg, skiftet tilbake til mitt gamle lokk m/den kontakten som styrer LMM (ser det ut for, sett under lokket), men flyttet over den "nye" mengdefordelern, og vips var alt i orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

 

Mye jobb for å skifte denne da? Eller er det bare de 2 synlige torxskruene? Gjør det noe om man kjører uten kontakten på denne tilkoblet for en liten tid frem til jeg får tak i en annen? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er den som er ditt problem, tror du skal skifte hele den saken som liksom er lokket på filterboksen din, med LMM og den kontakten som står gjemt inn mot innerskjermen dær (du ser den kontakten som ligger bak trykkregulatoren).

Få tak i denne brukt, så skifter du hele greia, bare ikke bensinmengdefordeleren, den løsner du de 3 torxene på toppen av, løsner de 6 stk M10 skruene som holder LMM fast i lokket til luftfilterboxen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jamen bør vel være denne når den går som ei kule uten denne tilkoblet? Men fjusker som bare det med kontakten på denne tilkoblet. Virker da som det er denne da. Men farlig å kjøre uten denne tilkoblet da?

Merkelige greier, men mener jeg leste at bilen går i nødmodus uten denne tilkoblet,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd vag-com test?.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du lambda? trykkregulatorn jobber jo ilag med lambdaen på aar hvertfall.

siste trøbblet jeg fikk for to uker siden løstes ved å overstyre lambdaen via fullgassbryteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt vag-com ja, fikk ingenting der da for en stund siden. Ja har lambdasonde. Hvordan overstyrer man lambdaen via fullgassbryteren? ;)

men noen som vet om det er denne trykkregulatoren som er gåen da? Siden man kobler av denne kontakten på den og da går den fint og rent, men kobler den på igjen så fjusker den som bare det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fullgassbryteren er den lille oppå huse til gasspjeldet.

Bare å stripse inne bryteren å ta en tur å sjekke åssen bilen går.

Når den trykkes inn kobles lambdastyringa delvis ut.

 

Har du prøvd å justere trykkregulatoren etter oppskriften under hær ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjusket ikke når denne var stripset inn. Fjusket jo heller ikke når den kontakten på bensintrykkregulatorn ble koblet ut, men går jo ikke som den skal da, men det er jo heller ikke meningen sikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjusket ikke når denne var stripset inn. Fjusket jo heller ikke når den kontakten på bensintrykkregulatorn ble koblet ut, men går jo ikke som den skal da, men det er jo heller ikke meningen sikkert.

 

 

når du stripser inne denne kobles lambdasonden ut, den jobber mot trykkregulatoren.

Så da har du to mulige: trykkregulatoren og lambdasonden.

Lambdasonden trenger ikke gi feilkode, men kan du sjekke den med et multimeter. Skal legge link til det så snart jeg kommer fra jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stripset fast den fullgassbryteren, gikk så og si uten fjusking da.

 

Men har det noe med lambdaen at den liksom skyter/fiser i potta om man gir gass og slepper den fort ut igjen? Kommer sånn skytelignende lyd da,

 

Men så var det å finne ut om lambdaen eller trykkregulatoren er gåen da, hvordan skal man finne ut det da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men så var det å finne ut om lambdaen eller trykkregulatoren er gåen da, hvordan skal man finne ut det da?

 

Bare å eliminere lambdaen ved å kontrolere den det. Står som sakt oppskrift på det i post 18 i den linken oppfor. Sjekk alle koblinger til lambdaen å. (er vel to til varme å en til signal om jeg ike husker feil)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Skal gjøre det.

 

Bilen virker å gå så og si uten fjusking om man stripser fast fullgassbryteren eller tar av koblingen på trykkregulatoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.