#1 Skrevet April 5, 2008 Hei Jeg satt på sommerdekka igår, men testet ikke bilen før i dag, og da laget de en "skrape"lyd trodde først det var feil bolter (feil lengde) bytta dem med noen kortere som fulgte bilen og tenkte att da var alt ok, men nei... Det høres ut som om lyden kommer fra bakhjula, lyder øker i takt med omdreining på dekka. På for dekkene står det ET 35 og på bakdekka står det ET 45.. Kan ikke se noen slitasje som tilsier skraping på hverken dekk eller felg eller på bilen. Hjelp tips trengs Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 5, 2008 du har ikke satt hjulene feil? at det skal vere et45 forran og et35 bak: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 5, 2008 Hei Jeg vet ikke, trodde ikke det skulle ha noe si, men la bare merke til det at det stod slik på felgene. Men burde ikke ET'en være lik. Dekkene fulgte med caddy'en jeg kjøpte nå nettopp Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 5, 2008 Tror jeg ville prøvd et45 felgene foran. Navet sitter ofte litt lenger inn bak (eller skjermen er lenger ut), så er jo mulig at han som har hatt den før deg har kjøpt felger med lavere et bak med vilje, for å slippe å space ut. Tviler på at caddy er levert med forskjellig innpress foran og bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 5, 2008 Jeg hadde slike problemer på en Audi jeg brukte før.. da var det rett og slett småstein som skrapte mot et eller annet... Det gikk vekk med en gang jeg spylte ordentlig av felga og hjula når jeg vaska bilen. Kan det være dette? ET kan også ha noe og si... Håper du finner ut av det, surt hvis sommerhjula ikke funker=/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 5, 2008 Hei Vel, nå har jeg bytta dekk for 'nte gang i løpet av 2 dager bare for morro skyld så satt jeg på to av vinterdekka (borbat) og da var lyden borte... På dem dekka var det ET 38. Bytta kun bak dekka og all lyd var borte. Kan det altså være verdt ett forsøk å sette ET 45 dekka foran i stedet for bak altså? Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 5, 2008 Et 45 bygger vel mere innover, så kan gode tenkes at det kan være noe i det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 6, 2008 Kan det være at balanseringloddene tar i bremsekalippen? Dersom det er limlodd inn i felgen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 6, 2008 Hei Problemet er løst Det var faktisk bare å flytte ET45 felgene foran og ET35 felgene bak, ikke mere lyd da Takker for tipset lenger oppe i tråden Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...