Bremseklosser RS2 Banebruk

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd" Blå Pagid " klosser. Må ha nye klosser og skiver denna sessongen. Tips til hva som funker bra, bilen går mest på bane, så de bør tåle litt hardt bruk.. Snust litt på Ebc turbo groove med yellowstuff erfaringer her? Ferdo 2000? klosser noen som har testa disse. Har du innspill/erfaringer kom med det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Texstar(org mont Porsche) fungerer greit og Ferodo 2500 tok bra, men tøffere mot skivene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Type skiver?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Type skiver?

993tt, 322mm foran og org 299 bak. Begge hullborret eller rettere sagt med innstøpte hull :)

Ble forresten så lei av "irringen" i de org RS2 kallipperne som gjorde at klossene satte seg fast, så i år blir det monoblokk-kalippere istedet. Cayenne kalippere og skiver foran og 996 kalippere med org skiver bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal snart få surra meg til å montere Ferodo 2500, som blir skrytt opp i skyene stort sett overalt. Sitter nå Redstuff på dem. De er håpløse kalde, men greie når de er (glo)varme. Tror ikke jeg hadde passert EU kontrollen med Redstuff. Yellowstuff er enda mer håpløse kalde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hørt at ferrodo 2500 er en grei blanding for de som vil kjøre litt på bane og gate, men at de muligens klumper seg litt mer enn de litt mer hissige raceklosser gjør. Jeg har bare kjørt med de på normal vei, og de føles egentlig helt som normale klosser, bortsett fra at jeg får litt mer race-følelse for tiden da det ofte kommer litt hyling under en spesiell bremsebelastning. Til og med nå som jeg ikke har bremseservo (long story) funker de glimrende, så jeg er spent på hvordan de funker på bane.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferrodo 3000 anbefales, min bremsevirkning ble x-antall ganger råerer kontra de settene med Textar jeg har brukt opp.. bruker mer klosser og skiver, men det bremser så rått så er ingen tvil om at jeg kjøper de igjen. Kan være at 3000 er litt for sinte om bilen brukes titt og ofte, men når den mest brukes til leking på Våler/Rudskogen så passer de utmerket! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fms fører vist Ferodo så da er prisforespørsel sendt. Noen som har en mening om hva maks slitasje på skivene bør være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.