Ta av viserne i instrument huset??

Anbefalte innlegg

Som topic sier.. Hvordan tar jeg av viserne i instrumenthuset så jeg kan få byttet skivene ? Er snakk om instrumenthuset i en coupe typ89...... Er det bare å dra rett opp/ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut-Richard Sjøvold

Som topic sier.. Hvordan tar jeg av viserne i instrumenthuset så jeg kan få byttet skivene ? Er snakk om instrumenthuset i en coupe typ89...... Er det bare å dra rett opp/ut?

 

Ett tips som gjelder alle slike instrument-operasjoner er at du først tar ut tappen ved 0km/t(eller bøyer nålen forsiktig over den). Så tar du nålen så langt ned forbi 0km/t som den går (uten å presse den). Her setter du en liten tusjstrek på baksiden. Så gjør du samme, bare mot 250-270-290 en plass, helt til den stopper der og. Sett ett merke der også.

 

Dette er kalibreringsmerker og kan være til god hjelp senere når alt skal på plass så slipper du i allefall misvisning senere.. Dette er stort sett samme prosedyre på alle instrumenter :D

 

Når du monterer igjen vil du da kunne se hvor nålen kan gå fra ytterpunkt til ytterpunkt altså :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk en gaffel eller noe lignende til å forsiktig dra den av med. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for tips! Så da er det bare å dra den av da.. Trodde kanskje de satt med noe klips eller var limt eller noe...

 

Finner frem gaffel og tusj jeg da :): ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.