#1 Skrevet April 6, 2008 Spørsmål 1. Blir det problemer om jeg har 2 forskjellige dekkbredder på felgene mine på quattro? Jeg har hørt at det ikke spiller noen rolle, så lenge man har lik rulleomkrets på dekkene. Spørsmål 2. Har jeg store problemer om jeg kjører med ET 14 bak og ET 13 foran, eller kan jeg få det godkjent på min audi s2 på noen slags måte? Det handler om 8,5" felg foran og 10" felg bak. Hjulbuene må valses litt bak, men jeg tror det skal gå bra. Takker for alle svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 6, 2008 huet mitt sier at det bør gå bra mtp bredde, men en ting jeg lurer på er hvorvidt det er lurt å ha større dekk bak enn foran på en quattro, av en enkel grunn... en s2 understyrer jo by default, breiere dekk bak enn foran vil vel innebære enda mere understyring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 6, 2008 huet mitt sier at det bør gå bra mtp bredde, men en ting jeg lurer på er hvorvidt det er lurt å ha større dekk bak enn foran på en quattro, av en enkel grunn... en s2 understyrer jo by default, breiere dekk bak enn foran vil vel innebære enda mere understyring? Det vet jeg ingen ting om, men de felgene blir ikke noe banefelger da, for å si det sånn.. Skal ha de for det ser bra ut.. Skal ha andre felger om jeg skal kjøre på bane.. Men vet du hvordan det er med godkjenning av felgene? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 6, 2008 Spørsmål 1. Blir det problemer om jeg har 2 forskjellige dekkbredder på felgene mine på quattro? Jeg har hørt at det ikke spiller noen rolle, så lenge man har lik rulleomkrets på dekkene. Spørsmål 2. Har jeg store problemer om jeg kjører med ET 14 bak og ET 13 foran, eller kan jeg få det godkjent på min audi s2 på noen slags måte? Det handler om 8,5" felg foran og 10" felg bak. Hjulbuene må valses litt bak, men jeg tror det skal gå bra. Takker for alle svar! Så fremt du har har lik rulleomkrets så er det ingen fare om du har forskjellig dekkbredde foran/bak ! Tror du skal slite med å få godkjent ET14 og ET13, men hvis du skaffer "Tüv" papirer på felgtypen skulle det går an å få det godkjent og skrevet inn i vognkortet ! Selv om all info dem egentlig trenger står på baksiden av felgene er ikke dette gått nok, dem skal ha det svart på hvitt fra produsenten Selv kjører jeg 9,5x18 med 225/40/18 både ET38 både foran og bak, ikke veldig godt å kjøre med, men det går, pent er det og: vinke : hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 6, 2008 Så fremt du har har lik rulleomkrets så er det ingen fare om du har forskjellig dekkbredde foran/bak ! Tror du skal slite med å få godkjent ET14 og ET13, men hvis du skaffer "Tüv" papirer på felgtypen skulle det går an å få det godkjent og skrevet inn i vognkortet ! Selv om all info dem egentlig trenger står på baksiden av felgene er ikke dette gått nok, dem skal ha det svart på hvitt fra produsenten Selv kjører jeg 9,5x18 med 225/40/18 både ET38 både foran og bak, ikke veldig godt å kjøre med, men det går, pent er det og: vinke : hehe Ja, var det jeg tenkte.. Så hvis jeg sender en mail til Azev og hører om de kan skaffe meg tüv papirer på felgene mine, så kan jeg dra på biltilsynet å få det stemplet rett inn i vognkortet? Ja, jeg synes det tok seg jævlig bra ut på min bil med 10 og 8,5x17 også Bilde her: Skal bli godt å få satt de på.. Håper bare jeg ikke blir stoppa og at de klikker på meg fordi jeg har ulovlige felger/dekk. Tenkte jeg skulle gå ned litt på dim bake, for der kjører jeg 245 nå.. 235 med lik rulleomkrets som det er på 215 eller noe. Takk for svar vertfall, Anders! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 6, 2008 Ja, var det jeg tenkte.. Så hvis jeg sender en mail til Azev og hører om de kan skaffe meg tüv papirer på felgene mine, så kan jeg dra på biltilsynet å få det stemplet rett inn i vognkortet? Ja, jeg synes det tok seg jævlig bra ut på min bil med 10 og 8,5x17 også Skal bli godt å få satt de på.. Håper bare jeg ikke blir stoppa og at de klikker på meg fordi jeg har ulovlige felger/dekk. Tenkte jeg skulle gå ned litt på dim bake, for der kjører jeg 245 nå.. 235 med lik rulleomkrets som det er på 215 eller noe. Takk for svar vertfall, Anders! Jeg er usikker, men tviler sterkt på om Azev har TÛV på 10x17 ET14 til S2. Dette fordi en slik dim trolig krever modifisering av skjermen for ikke å subbe. 215/45 foran og 245/40 17 bak eller 215/40 foran og 245/35 er ca like hjulstørrelser i hvertfall. Men om det vil funke og se bra ut er en annen saga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 6, 2008 Jeg er usikker, men tviler sterkt på om Azev har TÛV på 10x17 ET14 til S2. Dette fordi en slik dim trolig krever modifisering av skjermen for ikke å subbe. 215/45 foran og 245/40 17 bak eller 215/40 foran og 245/35 er ca like hjulstørrelser i hvertfall. Men om det vil funke og se bra ut er en annen saga. Har prøvd hjula, og det subber ikke.. Da kjørte jeg på 215/45 og 245/35.. Gikk egentlig fint, men må valse sånn at dekkflaten ikke stikker utenfor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 8, 2008 Har prøvd hjula, og det subber ikke.. Da kjørte jeg på 215/45 og 245/35.. Gikk egentlig fint, men må valse sånn at dekkflaten ikke stikker utenfor.. Håper du har skrevet feil dekkdim her, ellers er ikke for- og bakhjul like. Men du mener sikkert 215/40 17 foran. At 10x17 ET14 ikke subber tyder på god glippe i bakskjermen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 8, 2008 At 10x17 ET14 ikke subber tyder på god glippe i bakskjermen Tror du har rett i det Runar Sånn glippe kombinert med dekk på utsiden av bue og for lav rulleomkrets kontra originalt er ikke spesielt pent spør du meg. Runar er nok enda strengere enn meg på dette området. Har selv brede hjul og bittelitt luft igjen i buene på min bil, men rulleomkretsen er tilnærmet original, det er minimalt med dekkstrekk og dekket stikker ikke utenfor skjermbuen (selv om en ser bakhjulene i sidespeilene ). Angående TUV kan du nok se langt etter dette. Azev hadde ikke til tilsvarende felg/dekk-kombo på en 200sx s14, og der var både dekk og felger innenfor skjermbuer rund baut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 8, 2008 Tror du har rett i det Runar Sånn glippe kombinert med dekk på utsiden av bue og for lav rulleomkrets kontra originalt er ikke spesielt pent spør du meg. Runar er nok enda strengere enn meg på dette området. Har selv brede hjul og bittelitt luft igjen i buene på min bil, men rulleomkretsen er tilnærmet original, det er minimalt med dekkstrekk og dekket stikker ikke utenfor skjermbuen (selv om en ser bakhjulene i sidespeilene ). Angående TUV kan du nok se langt etter dette. Azev hadde ikke til tilsvarende felg/dekk-kombo på en 200sx s14, og der var både dekk og felger innenfor skjermbuer rund baut. Er ikke vits å snakke om hva som subber eller ikke når hjulet ikke er i nærheten av skjermen nei Lite og bredt hjul med stor glippe ser i tillegg "ekstra rart" ut fordi hjulet vil se ut som det stikker langt utenfor pga at hjulet følger en bue når det fjærer løftes opp mot skjermen. Derfor må glippa minskes for å få hjulet til å se ut som hører til på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...