Problemer å fyre 2.5 tdi etter dieselpumpebytte

Anbefalte innlegg

Må motor og pumpe stå i tdc når det skal luftes?

Nei, men er ikke helt sikker på du klarer å suge igjennom pumpen......

Er filteret 100% luftfritt skal det ikke gå lang tid å starte dersom alt annet er ok, om du har trykkluft kan det brukes litt trykk i tanken samtidig som du prover å starte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men er ikke helt sikker på du klarer å suge igjennom pumpen......

Er filteret 100% luftfritt skal det ikke gå lang tid å starte dersom alt annet er ok, om du har trykkluft kan det brukes litt trykk i tanken samtidig som du prover å starte.

Har ingen luft fram til pumpe eller filter. Dette er luftet og er helt luftfritt.

Alt stopper ved pumpa. Det skal sies at motor er nyoverhalt. Men med samme pumpe som før. Alt av reimer er timet, kamer, pumpe og veiv. Men har stått tom for diesel siden desember.

Leser at folk har suget opp mot 10liter igjenom pumpa. Med den pumpa jeg har klarer jeg ikke 10cl enngang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du klarer og suge igjennom pumpa. Men du må nok ha en litt kraftig pumpe.

Regner med du suger fra retur?

Jeg brukte en vakuum pumpe fra biltema, ca 0.5 liter eller så. Men holdt på leeeenge. Til slutt mistet

Jeg tolmodigheten og brukte trykkluft med vacuum kobling. Da gikk det på et blink.

Den var likevel treg og få igang, brukte etpar doser med start gass, så kom den.

Selsvagt greit og ha alt på tdc! Skal ikke mye skriv på tenning før det blir vanskelig og starte!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du klarer og suge igjennom pumpa. Men du må nok ha en litt kraftig pumpe.

Regner med du suger fra retur?

Jeg brukte en vakuum pumpe fra biltema, ca 0.5 liter eller så. Men holdt på leeeenge. Til slutt mistet

Jeg tolmodigheten og brukte trykkluft med vacuum kobling. Da gikk det på et blink.

Den var likevel treg og få igang, brukte etpar doser med start gass, så kom den.

Selsvagt greit og ha alt på tdc! Skal ikke mye skriv på tenning før det blir vanskelig og starte!

Med den pumpa (elektrisk) som jeg har prøvd med var det dårlig effekt. Prøvde samtidig med trykkluft inn tanken uten lykkes.

Tenkte og prøve denne og kjøpe denne Vacumpumpe fra biltema

Ser for meg det at trykkluftdrevet vakumpumpe så går det litt smidigere.

Greit og gjøre til en regel ja og sette i tdc.

Regner med og kjøpe en slik imorgen så håper og lykkes da.

takker for all hjelp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg TROR ikke det er lurt å ha fronten av bilen på bukker slik at den står skrått. Det er trolig også lurt å ha høyest mulig nivå med diesel i tanken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt tilfelle står bilen på gulvet. Jeg har kommet til det steget at jeg skal fylle opp tanken med noen liter selv om måleren indikerer rett under halv tank

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.