Støtdemperverktøy til Audi 100

Anbefalte innlegg

Skal skifte støtdempere foran på en audi 100 i morgen, er vel rundt 92-93-modell tenker jeg..

Finner ikke igjen spesialverktøyet jeg trenger for å få løsna demperne så det jeg lurer på er om noen sitter på info om hvor stor "mutterstykket" skal være..

Så jeg får lagd meg en i morgen..

Er da den som ser noe ala slik ut:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=503&iItemId=102659

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

33mm utvendig sekskant med ca 25mm innvendig diameter. Det er hvertfall spesifikasjonene på VW-2069 som er det originale verktøyet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal skifte støtdempere foran på en audi 100 i morgen, er vel rundt 92-93-modell tenker jeg..

Finner ikke igjen spesialverktøyet jeg trenger for å få løsna demperne så det jeg lurer på er om noen sitter på info om hvor stor "mutterstykket" skal være..

Så jeg får lagd meg en i morgen..

Er da den som ser noe ala slik ut:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=503&iItemId=102659

Den du har i linken der er jeg veldig sikker på at passer. passer hvertfall på 85modell coupe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er i hvertfall forskjell på C4 og cabben med 4-bolt, (Er mindre på cabben) og vil i høyeste grad anbefale å kjøpe biltemaverktøyet, det koster bare en drøy hundrelapp, så kan du bruke tiden til noe gøy i stedet! :P (Hvis ikke det er jobben din å lage slikt, da..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar alle :)

Joda, er jo såklart bare å kjøpe det, men litt tungvindt å reise langt og dyrt bare for å få tak i den der når jeg har det jeg trenger for å lage den sjøl her :) Men da vet jeg hva jeg trenger hvertfall, så da blir det vel :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ei helv. stor tang gjør som oftest også jobben selv men med litt større mulighet for å herpe mutteren (som kostet 170kr/stk sist jeg skiftet). Men nå har det da kommet Biltema i baillsund, du får da bare noen til å kjøpe med et ferdigverktøy til deg derfra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har laget meg verktøy nå så problemet er løst :) 33mm mutter og et rør på 30cm + en gammel pipe til skralla gjorde susen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er i hvertfall forskjell på C4 og cabben med 4-bolt, (Er mindre på cabben) og vil i høyeste grad anbefale å kjøpe biltemaverktøyet, det koster bare en drøy hundrelapp, så kan du bruke tiden til noe gøy i stedet! :P (Hvis ikke det er jobben din å lage slikt, da..)

Stemmer det. Just for reference, så er det 28mm på 80/90/Cab, mens det er 33mm på 100/200/A6 ;)

Verktøy Matra 40-201B på 80/90/Cab

Verktøy VW 2069 aka Matra 2069A på 100/200/A6.

Når tråden først heter "Støtdemperverktøy til Audi 100".... Er det noen som vet om det behøves spesialverktøy for å bytte dempere og fjærer bak? Hadde tenkt å gjøre dette til uka, og vil nødig gå på den samme smellen som jeg gjorde foran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når tråden først heter "Støtdemperverktøy til Audi 100".... Er det noen som vet om det behøves spesialverktøy for å bytte dempere og fjærer bak? Hadde tenkt å gjøre dette til uka, og vil nødig gå på den samme smellen som jeg gjorde foran.

Mutteren som holder demperstanga ligger nedi ei gummiforing og det er ikke mulig å få en fastnøkkel nedi hullet. Dette settet til Tviltema hjelper stort på å løse problemet: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82368

De mørke delene skrur mutteren og de blanke delene holder toppen av demperstanga i ro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.