#1 Skrevet April 6, 2008 Som topic sier. går det med 20vt toppakning på en 10vt? denne er vel 3 lags stål pakning og min er jo standard. blir litt trim etterhvert så hadde vært greit at det holder litt Noen som vet om dette passer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 6, 2008 nobody? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 7, 2008 Jeg har kjørt med det, om det passer er jeg ikke sikker på men jeg tror det.. Tom Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 7, 2008 Det spørs hvordan toppen din ser ut. På noen 10v topper passer det med 20v pakning. Hvis du har bilde av toppen og legger den ut, så er det mulig å se etter. Legg ut bilde av toppen med ventilene opp.... Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 7, 2008 20vt pakning passer på 10vt. Jeg setter på det på urquattroen min, siden pakningen til 10vt er av kompositt/papp og 20vt er av stål. Koster litt mer men er vel også endel sterkere og mer holdbart. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 7, 2008 Som sagt : 20 vt pakning passer IKKE på alle 10 vt topper. Tro meg, jeg har prøvd !! Jeg har 3 topper liggende som er til 10 vt hvor 20vt pakning ikke passer. Legg ut bilde av toppen, så kan vi se om 20 vt pakningen passer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 7, 2008 bilder.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 7, 2008 jepp, jeg har også liggende en 10vt mekanisk topp fra en ur, vet ikke hvilen men .Og her er det samme som på bilde, derimot passer 20vt pakningen på 10vt mc motoren.Denne er hydraulisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 7, 2008 Jeg vet ikke hvem topp som er best å trimme på mekanisk eller hydraulisk ?? Hva er evnt. forskjell på trimmingspotensiale på disse ?? Negative eller positive ?? Levetid ?? Turtall ?? Kanskje noen der ute kan forklare dette !! Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 7, 2008 jeg har hvertfall Mc motoren. men har en stål pakning tilgjengelig så skal sjekke:D:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 8, 2008 20vt pakning passer på 10vt. Jeg setter på det på urquattroen min, siden pakningen til 10vt er av kompositt/papp og 20vt er av stål. Koster litt mer men er vel også endel sterkere og mer holdbart. Mvh EW Rett før du gikk på en liten mulig smell med WX'en nå Eivind? Jeg aner ikke hvordan 20vt pakningen passer i forhold til WR/WX/GV motorene.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 8, 2008 Been there, done that... Problemet mitt var at den passet mot toppen, men ikke mot blokka. Ikke noe litt kjemisk metall ikke fikser Kjørte med det lenge på min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 8, 2008 Bumper denne da jeg håper noen kan forklare forskjell på mekanisk og hydraulisk topp og evnt. trimmings potensiale... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 8, 2008 Hva med å bruke stålpakning fra en diesel da, kanskje det passer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 14, 2008 Kjøp 10 vt pakning fra 034 motorsport, disse har 3 lags stålpakning for 10 vt. Presiser det at 20 vt pakningen ikke passer, og ta du skal ha til 10 vt topp, uten det store vannhullet !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 27, 2008 Tar sjansen på å legge dette inn i tråden her jeg. Har en 20vt pakning som skal på 10vt motor (mc2), ser ut som pakning stemmer med blokk og topp men er noen forskjeller på vannhullene. gammel og ny pakning på bildet der de ekstra hullene er markert med rødt. Vil disse hullene ha noe å si? Teoretisk bedre kjøling av topp? Eller dårligere, grunnet at vannflowet "kræsjer" noen steder. Noen med formeninger eller erfaringer rundt dette. Ro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 28, 2008 10vt med hydrauliske løftere kan bruke samme pakning som 20vt, og dette gjelder så vidt jeg vet uten unntak. Hvertfall det de sier hos 034, og det stemmer bra med den pakningen jeg nettopp plukket av min MC-motor også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 18, 2009 dette er en gammel tråd, men er det noen forskjell på orginale 20vt pakningen i stål, og den som selges hos 034? skal på en 10vt mc 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 18, 2009 har fått bekreftet att det er samme del av javad. men har ARP bolter noe for seg på en 10vt som kjører på 1 bar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 18, 2009 har fått bekreftet att det er samme del av javad. men har ARP bolter noe for seg på en 10vt som kjører på 1 bar? Nei, det vil jeg definitivt si at er penger ut vinduet. Men skal du høyere opp på trykk, eller ta av toppen ofte, så kan det jo være like greit å investere med en gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 18, 2009 Som nevnt over her så valgte også jeg å kjøpe ARP bolter for da kan man ta av toppen uten å behøve å bytte bolter hver eneste gang. Har man tatt av toppen et par ganger så er vel pengene spart inn allerede. Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 19, 2009 ok, tror nok jeg går for ARP. men når det gjelder selve toppen, dere som har byttet toppakning på 10vt, har dere fått toppen planslipt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 19, 2009 Det er jo aluminiumstopp, så jeg hadde kostet på meg det. Hadde jeg hatt av toppen tror jeg nok at jeg hadde kostet på meg en overhaling i samme slengen. Slipt inn ventiler og nye ventiltetninger i tillegg til planslipingen. Det koster ikke mange kronene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 19, 2009 (endret) ok, da blir det plansliping også. men kan ventilene sitte i når toppen skal planslipes? eller må de tas ut? (vet ikke hvordan disse10v toppene ser ut) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 20, 2009 noen som vet om ventilene må ut ved plansliping på 10vt topp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...