#1 Skrevet April 6, 2008 Opplevde at bilen var litt tungstartet i ettermiddag, etter 5 min begynte lyset på dashen og forsvinne sakte, og plutselig stoppet motoren. Kom en kompis med startkabler, og bilen startet og gikk fint. Koblet fra kablene og så døde motoren etter 30 sek. Startet så opp med startkabler igjen og kjørte motoren på høyt turtall mens kablene enda satt i. Deretter koblet vi fra kablene og jeg kjørte i 100 rett hjem igjen.. Gikk akkuratt, men da jeg var hjemme begynte lyset å forsvinne igjen. Batterilampa lyste innimellom. Noen forslag til hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 6, 2008 Høres ut som dårlige børster på dynamoen...kan være en ide å sjekke de.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 6, 2008 Vedder en bugg på dårlige børster 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 7, 2008 En bruskork i potten herfra.. Er det lenge (>100'km) det har vært gjort noe med dynamoen, ta den ut og bytt lagre og puss av sleperingene mens du er i gang, så har du problemfri drift i mange år videre. Koster en drøy tusing på et elektroverksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 7, 2008 takker for svar:) ladet opp batteriet idag og banket litt på dynamoen. lampen ble borte. har ikke kjørt den noe idag. men jeg får vel gjøre som dere nevner her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...