Hva bør byttes på senket A3 som har passert 200.000.km  

25 stemmer

  1. 1. Hva bør byttes på senket A3 som har passert 200.000.km

    • Drivledd
      2
    • Hjullager
      6
    • Bærekule
      12
    • Styrekule
      5


Anbefalte innlegg

Skal skifte senkesett på bilen og tenkte å gå over forstillingen samtidig. Er litt ''klakking'' ved dumper i lav hastighet og konstant dunk, dunk, dunk lyd ved kjøring rett frem med jevn hastighet.

 

Bilen er 97mod og har gått 213000km. Hva kan lydene skyldes, og hva pleier å gå først på A3 som er skamlav?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nå sjekka bærearmene jeg....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bærearmer er typisk slitasjedel ved såpass med kjørelengde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bærearmen? Tenker dere på foringene eller bærekula da? Selve bærearmen blir vel ikke slitt?

 

Trur ihvertfall at høyre hjullager er gåent, sterkere lyd når jeg svinger til venstre, borte når jeg svinger til høyre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke hvordan det er med akkurat din, men på C4 som jeg har så får du bærearm/kule/foringer i en delebeskrivelse. Mulig at du bare kan bytte kula på din, jeg vil dog anbefale deg å bytte foringene samtidig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. ofte at forhandlere av uorginale deler har delt de opp mere enn forhandlere.

Er jo en mulighet å skifte til polyurethan foringer og, merket at foringene var veldig myke selv om de ikke så skadet, mørskne ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min knirker noe jævlig på venstre side fremme? Er det dempere mon tro? Skal jo bytte til justerbart til våren uansett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde bilen på dynotest i dag, da var dunkelyden helt jævlig. Hørtes ut som hele høyre hjuloppheng skulle ramle av, så normalt igjen på veien etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan også være så enkelt som leddene på forbindelsesstaget mellom stabstag og hjuloppheng.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Roger; Sjekk lenkearmene du (også populært kalt "dogbones"), regner med at det er disse Roger også mener.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal sjekke de.

vet vel ikke tilfeldigvis åssen det er med camber justering på A3 vel? er den fast?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eskild Leikanger

Enig med Roger; Sjekk lenkearmene du (også populært kalt "dogbones"), regner med at det er disse Roger også mener.

 

Det er det vet du. : ja :: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg senker bilen min, så ble endeledd, bærearmer M/bærekuler og alle foringer i forstilling byttet. Itilegg leger i toppen av fjærbeinet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.