#1 Skrevet April 7, 2008 Har tilbud på en Audi 90 uten motor og hadde vært morro å brukt denne som en banebil/prosjektbil. Tenkte i hovedsak å sette inn en 1.8T og ta det derfra. Noen som har utført dette? Denne 80'caben med A4 front har dette mener jeg. Dog med hiddensprut. Noen med erfaring eller synspunkter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 7, 2008 Siden det er en femmer i denne bilen orginalt hadde det vært en del mindre jobb for deg og satt i en 10V eller 20V turbo femmer.. Du har også mye større tilgang på deler og brukte motorer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 7, 2008 Siden det er en femmer i denne bilen orginalt hadde det vært en del mindre jobb for deg og satt i en 10V eller 20V turbo femmer.. Du har også mye større tilgang på deler og brukte motorer.. Eier mente at det hadde stått en 4'er i denne. Kun på Audi 80 det? Har tilgang på motor også,derfor jeg spør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 7, 2008 Hvis det er en orginal 90 quattro er det kun femmer som har vært i de ja.. Men det kan jo vært ombygd til firer.... Men motorfester osv passer ikke om hverandre fre firer til femmer, så derfor hadde det vært enklere med femmer. Men har du motor, verktøy, kompetanse og plass og stå er det nok ikke så store saken. Men femmer gutta vil nok ikke like at man konverterer en femmer til firer, hehe!!! Ingenting som har like høy status i denne klubben som en turbo femmer:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 7, 2008 Hvis det er en orginal 90 quattro er det kun femmer som har vært i de ja.. Men det kan jo vært ombygd til firer.... Men motorfester osv passer ikke om hverandre fre firer til femmer, så derfor hadde det vært enklere med femmer. Men har du motor, verktøy, kompetanse og plass og stå er det nok ikke så store saken. Men femmer gutta vil nok ikke like at man konverterer en femmer til firer, hehe!!! Ingenting som har like høy status i denne klubben som en turbo femmer:-) Tviler sterkt på at den er bygd om fra 5'er til 4'er ja. Skal uansett titte på den og se om dette stemmer. Tenkte i fht motorfestene at en 1.8T kunne passe perfekt var dette en 4'er i utgangspunktet. Etter å ha eid en turbo 5'er i over 3år så blir det nok ikke dette på enstund. Skummelt morro.. Får begynne å lete etter en Audi 80Q da. Takker for svar Øystein. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 7, 2008 Jepp, i en 80 er det etterhvert ganske mange som har puttet i 1.8T... Dette skal være ganske bolt on på fester, girkasse osv.. Eneste kan bli en del startsperre krøll hvis du bruker orginalt ledningsnett fra 1.8T motoren.. Da er det bedre med hiddensprut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 7, 2008 Jepp, i en 80 er det etterhvert ganske mange som har puttet i 1.8T... Dette skal være ganske bolt on på fester, girkasse osv.. Eneste kan bli en del startsperre krøll hvis du bruker orginalt ledningsnett fra 1.8T motoren.. Da er det bedre med hiddensprut.. Denne 3A er en 2.0L 4'er stemmer ikke det? Da burde girkassen passe med litt tilpasninger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 7, 2008 Denne 80'caben med A4 front har dette mener jeg. Dog med hiddensprut. Den bilen er vel originalt en 1.8-20V? Her står det forøvrig litt om temaet. Dessverre funker ikke bildene lenger http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1774571 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 7, 2008 Den bilen er vel originalt en 1.8-20V? Her står det forøvrig litt om temaet. Dessverre funker ikke bildene lenger http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1774571 Takk Per:) Skal lese igjennom tråden. Leste en annen plass her at det var satt inn en 1.8T ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 7, 2008 Vet ikke helt årsmodell på den cab`en, men kan nok stemme at det er en 1.8-20V 125hk orginalt ja.. Og da er det ikke lange veien til en 1.8T... Men uansett skal en 1.8T passe ganske rett oppi en typ89(B3) eller B4 med firer orginalt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...