Uling fra bakdiff etter bytte av diff feste

Anbefalte innlegg

Har endelig fått byttet bakre feste i diffen, ble satt inn powerflex feste.

Etter og ha kjørt et par mil kommer det en uling da bilen passerer 100, lyden er der kun når man gir gass, og helt uavhengig om det er sving eller rett frem. Er 99,9% sikker på at diff står på samme punkt som da jeg tok den ut, og ikke kunne jeg kjenne noen slark fra noen av lagrene, oljenivå som det skal være. Noen tips? For den lyden er virkelig irriterende og høre på, lyden forsvinner gradvis over 100.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva var du ned med når du byttet da ?

Ble det forresten noen forskjell på bilen, sett bort fra ulinga ;) tightere ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte ut med bakpotte for og få slått ut bolten til diff feste (noe som var en inn i : bh : jobb siden det er så god plass til 3" rør bak der), ellers senket jeg travers en ca 2cm i bak kant og løsnet diffen slik at jeg fikk dytten den litt frem, støttet den med en jekk. Var akkuratt nokk plass til og få lurt ut og inn feste da :)

Sånn bortsett fra ulinga ble det en helt ny bil, trenger ikke grue meg for og gi gass eller slippe den lenger hehe, litt quattro slark er det fortsatt, men dette skylles motorfestene som begyner og bli relativt slitne de også. Den støre "døgangen" jeg hadde før da jeg skulle starte er og borte. Også fått en plasebo effekt i følelse at bilen fikk minst 5hk ekstra: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

beklager å forstyrre tråden din. men jeg fikk også en uling etter å rotet baki der. jeg bytta foringa på mellomakslingen.. jeg sliter også med ule lyd når bilen er kald. jeg har tenkt på om turboen kanskje begynnte å slite...men det kan jo være noe lureri baki der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsvinner ulyden da du har kjørt et lite stykke, hadde det samme på carlosen min, det kom vist pga slitte fester i mellomaksling og lager i bakdiff. Hadde den lyden i over 3 år uten noen tegn til forverring. Var værst fra under 5 varme og nedover

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

egentlig så skal jo alt stilles opp med spesialverktøy der vel? både mellomaksling og bakdiff? både i horisontal og vertikal retning? :) (egentlig)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme lyd på sedanen min. Høres i 4.-5.-6. gir over 80km/t og kun ved pådrag. Men den har slitte foringer så eg regner med lyden er pga av det. Lyden har vært der lenge og har ikkje forandra seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsnet litt på diff idag, og flyttet litt på den, lyden ble lavere, mulig den ikke sto helt rett da, så får vel prøve kryssmåle seg frem, eller finnes det andre lure metoder, og kan uling komme om diff står litt ute av stilling? Skjønner ikke helt hvilken betydning for lyd det skulle ha, er uansett ikke helt sundt for lager, men lyd a gitt:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg åsså fått slik uling i min diff! høres at det kommer bakfra.. Merkes godt fra 4 gir og oppover. Hva fant dere ut ang deres lyd? Min høres nesten ut som revers, bare myyye svakere.. hujmm

Jeg merker at jeg har slitte foringer bak.. feks om man slipper gassen og gi på igjen.. :P var det dette som laget uro hos dere? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg åsså fått slik uling i min diff! høres at det kommer bakfra.. Merkes godt fra 4 gir og oppover. Hva fant dere ut ang deres lyd? Min høres nesten ut som revers, bare myyye svakere.. hujmm

Jeg merker at jeg har slitte foringer bak.. feks om man slipper gassen og gi på igjen.. :P var det dette som laget uro hos dere? :D

kan jo evnt. være festene til gearkassa som er moden for bytting. Værtfall ang. det med og slippe gassen og gi på igjen! byttet di to på min, all slakk forsvant :) bytta og "snub" feste forran på motoren i samme slengen! :) har og uling forresten :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, skal prøve og skaffe meg nye fester for girkasse :) Kjøpes på møller eller?

Ja, lurer på hva den ulingen skal være godt for... Har kjørt rolig og pent nå i mange måneder pga feil med coilene.. Men la merke til igår, at det var uling fra bakdiffen, kjørte uten baksete.. Så hørtes bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte fra 034motorsport, vis jeg ikke husker feil. Vet ikke hvordan prisen der er i forhold til møller nå, dollar'n har jo gått opp "litt" i det siste :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.