#1 Skrevet April 7, 2008 Har en ganske nyinnkjøpt A4 1999 1.8TQ. Det som er litt rart, er at det virker som om den går litt ujavnt. Noen ganger når jeg gir på kommer det et lite "rykk", og den bruker lang tid på å hente seg inn. Dette skjer oftest hvis jeg gir bånn gass under 3000rpm. Det er stor forskjell på når den går som den skal, og når dette skjer. Har hatt i turbotrykksmåler, og det virker om den lader litt forskjellig fra gang til gang. Lader rundt 1,5, noe som er litt mere enn det chipen egentlig skal. Bilen bruker ikke olje, men jeg har sett at det ligger litt olje i røra. Er det normalt? Har kjørt vag-com på bilen, med følgende feilkoder: 16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected P0411 - 35-00 - - 17522 Ting jeg har gjort med bilen: Bsr chip. Ny forge resirk. Ny N75J. Ny luftmassemåler. Åpent filer. Renset gasspjeldet. Har sett at det er skader flere steder på vacumslangene. Kan dette være grunnen til problemene mine? Setter stor pris på tips til hvordan jeg skal løse problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 7, 2008 Skader på vakumslangen kan være greit å fikse En trykklekasje her vil ha MYE å si! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 7, 2008 Skal uansett bytte disse. Ikke sikker på om det er lekasje i dem, men ser ikke helt fine ut. Kan en lekasje her føre til feilen nevnt over? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 7, 2008 om du har renset gasspjeldet bør du også ta grunninstilling av dette i vag com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 7, 2008 Det gjorde jeg aldri. Kanskje lurt å gjøre det. Fikser jeg det med den enkle utgaven av vag-com? Altså den uten lisens.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 20, 2008 fått fiksa? feilen var?? har en kompis me en 2001mod A4 1,8tq som "rykker" enkelte ganger ved pådrag.. tror han fikk opp samme feilkode.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 25, 2008 Nei, ikke fiksa feilen. Jeg har nå bytta vacumslanger. Blei dessverre ingen merkbar forbedring. Hvis noe, fusker bilen mere nå. Den lader også noe mindre. Kjørte en ny test med vag-com, og følgende feil kom opp: 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity P0140 - 35-10 - - - Intermittent 17522 - Shareware Version. To Decode all DTCs Den siste er fordi jeg har demoutgaven regner jeg med. Men den første, vil det si at jeg har en gåen lambda? Hvordan vil eventuelt bilen oppføre seg da? Bilen bruker forøvrig litt mye suppe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 26, 2008 Løfter denne litt jeg. Ingen som har peiling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 26, 2008 sjekk om det er dårlig kontakt til lambda, da intermittent betyr av og til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...