#1 Skrevet April 7, 2008 Heisann! Spm.1:Golfen min(se sig) er litt slarkete, spesielt når jeg slipper gassen og gir gass igjen, da rykker det i hele bilen. Hva er dette mest sannsynlig, motorfester eller foringer i forstilling? Har sett mange bruker polyforinger, hvordan er dette å kjøre med? Går det veldig ut over komfort? Og må jeg ha spesialverktøy for å bytte alle foringer i understellet? Spm.2:Eksosanlegget har rusta av foran bakerste skjøt, så jeg må bytte hele. Fins det effektanlegg som er rimelige og gir litt tøff lyd, uten at det bråker noe helt sinnsykt? Skal jo kjøre langt med bilen av og til, og vil gjerne slippe å bruke hørselvern. Er originalt dyrere enn effektanlegg? Mye av grunnen til effektanlegg er å få litt finere "stuss" på eksosen enn det kjipe,bøyde stålrøret som er der fra før... Og jada, jeg vet at jeg ikke får noe effekt på dette... Spm.3: Noen kleptomane jævler har STJELT dørlista på førerdøra! Noen som har en slik liggende til 5-dørs? Den må være lakkert, og gjerne rød Jeg trenger også selve viskerarmen til bakruta... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 7, 2008 Nr 1 er sannsynligvis dårlig motorfester og\eller dårlig girkasse feste. Relativt enkelt å sjekke med et brekkjern. Skal du bytte kan du bruke girkassefeste fra G60, det skal være det beste originale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 7, 2008 Nr 1 er sannsynligvis dårlig motorfester og\eller dårlig girkasse feste. Relativt enkelt å sjekke med et brekkjern. Skal du bytte kan du bruke girkassefeste fra G60, det skal være det beste originale. Så man kan bruke girkassefeste fra MK2 G60 på hvilken som helst MK3 ? Er dette stivere eller bedre på noen måte da siden du anbefaler det? Høres meget interessant ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 7, 2008 Girkassefestene på golf2\3 passer om hverandre uansett motor(manuell kasse, vet ikke hvordan det er med automat). G60 skal ha det beste originale feste, massivt gummi, andre motorer kan ha oljefylte. G60 feste anbefales av diverse nettbutikker\tunere. Er gjerne det girkassefeste som følger på motorfeste kit stg 1. Hardere girkassefeste på golf2\3 gir mye vibrasjoner(VR6 slipper unna med det), med G60 feste får man ikke det. Ga 300kr for et G60 feste. Riktignok ikke fra Møller, men produsenten var tysk, så er vel så nærme originalt man kommer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 8, 2008 Heisann! Spm.1:Golfen min(se sig) er litt slarkete, spesielt når jeg slipper gassen og gir gass igjen, da rykker det i hele bilen. Hva er dette mest sannsynlig, motorfester eller foringer i forstilling? Har sett mange bruker polyforinger, hvordan er dette å kjøre med? Går det veldig ut over komfort? Og må jeg ha spesialverktøy for å bytte alle foringer i understellet? Spm.2:Eksosanlegget har rusta av foran bakerste skjøt, så jeg må bytte hele. Fins det effektanlegg som er rimelige og gir litt tøff lyd, uten at det bråker noe helt sinnsykt? Skal jo kjøre langt med bilen av og til, og vil gjerne slippe å bruke hørselvern. Er originalt dyrere enn effektanlegg? Mye av grunnen til effektanlegg er å få litt finere "stuss" på eksosen enn det kjipe,bøyde stålrøret som er der fra før... Og jada, jeg vet at jeg ikke får noe effekt på dette... Spm.3: Noen kleptomane jævler har STJELT dørlista på førerdøra! Noen som har en slik liggende til 5-dørs? Den må være lakkert, og gjerne rød Jeg trenger også selve viskerarmen til bakruta... Siterer meg selv her, vil gjerne ha noen synspunkter her... vet at det ikke er den mest interessante bilen, men greit å få noen svar uansett...takk til dere som har svart: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 9, 2008 BUMP! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2008 Hørte med Møller, og de skulle ha 600 for et G60 girkassefeste. Romnes klarte ikke skaffe. Hvor har dere andre kjøpt da, kan det kjøpes via nett ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 9, 2008 er det virkelig ingen som gidder å svare på dette? Er ikke så lett å få hjelp her, med mindre man skal trimme til 1000 hester og gullbelegge hele bilen. Mener ikke å være frekk, men det hadde jo vært fint å få litt hjelp da, trodde det var et bra forum når det koster 400 i året å være medlem... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 9, 2008 Ang. "slarkete" motor er det garantert motor el. girkasse feste, finn ut ka for eit, og betill nytt, Meca, Mekonomen osv! Effektanlegg: Kommer heilt ann på kor mykje penger du vil legge i det, rimeligste er vel Simons (sjekk på Bilekstra), ser det er ein 1.6, stor kjangs for at det er likt som 1.8, sikkert litt større utvalg det, ellers får du sjekke tuningsjapper rundtom for andre merker, Qualityautoimport osv. Lister finner du sikkert på høggere rundtom i Norge, sjekk bruktbildeler.com Eller legg ut ønsker å kjøpe tråd! Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 10, 2008 takk takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 10, 2008 Jeg dro til Svendsen med min Bora 1,6 og bytta halve eksosanlegget til Siemens 2,5" med doble haler (twintale). Dette ga meg dypere lyd på tomgang (en slags brumming) og litt mer lyd ved gassing, men ikke noe ekstremt - noe jeg ikke ville ha i utgangspunktet. Dette kosta vel ca 4000,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...