c4 motor rister og lukter svidd (mulig gummi) når den blir varm

Anbefalte innlegg

hei.motoren min har begynt å fuske skikkelig akkurat som den ikke går på alle. høres ut som ei snekke. dette er en overhalt motor m km stand på ca 30 000.

når den blir varm begynner det å ryke ifra bakkant av motor og lukte litt svidd eller varmt...nesten som svidd gummi lukt. noen som har noen ideer.vet ikke om jeg tør kjøre den slik til verksted...ca 6 km unna.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei.motoren min har begynt å fuske skikkelig akkurat som den ikke går på alle. høres ut som ei snekke. dette er en overhalt motor m km stand på ca 30 000.

når den blir varm begynner det å ryke ifra bakkant av motor og lukte litt svidd eller varmt...nesten som svidd gummi lukt. noen som har noen ideer.vet ikke om jeg tør kjøre den slik til verksted...ca 6 km unna.: klø :

 

Hmm.. Vanskelig å si.. Den ble sånn helt plutselig? Eller har det blitt litt og litt verre?

 

Ville nok fått undersøkt hva det er først før jeg kjørte med den evnt kjøre den til verkstedet på henger eller taue den uten motoren igang.. Kan fort bli dyrt hvis man ikke er forsiktig.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Vanskelig å si.. Den ble sånn helt plutselig? Eller har det blitt litt og litt verre?

 

Ville nok fått undersøkt hva det er først før jeg kjørte med den evnt kjøre den til verkstedet på henger eller taue den uten motoren igang.. Kan fort bli dyrt hvis man ikke er forsiktig.. :)

 

jeg knerta et par sikringer når jeg koblet noe el greier.så gikk automat i nødmodus.tok av polen på batt for å nullstille. dette funket bra menda var motor blitt slik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg knerta et par sikringer når jeg koblet noe el greier.så gikk automat i nødmodus.tok av polen på batt for å nullstille. dette funket bra menda var motor blitt slik.

 

Hmm.. Elektriske ting kan være kinkige, veldig viktig å koble fra batteriet før man begynner med sånt.. Kan jo høres ut som du har kortslutta noe..

 

Blir den veldig varm ellers? Åssen er vanntempen når dette skjer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Elektriske ting kan være kinkige, veldig viktig å koble fra batteriet før man begynner med sånt.. Kan jo høres ut som du har kortslutta noe..

 

Blir den veldig varm ellers? Åssen er vanntempen når dette skjer?

 

vanntemmp er normal.motor rister men forer jeg på m gass rykker den til å drar ivei en iten bit før den holder igjen og rister ivei igjen.

etter en stund kommer det røykos fra bak på motor og det lukter liksom litt brent..det kommer også endel eksos når den går så stygt men det er vel naturlig.

skjønner ikke en dritt jeg.motor har gått helt strøkent før dette.sikringer er jo til for å ryke før noe annet blir skadet men frykter at noe alvorlig er galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanntemmp er normal.motor rister men forer jeg på m gass rykker den til å drar ivei en iten bit før den holder igjen og rister ivei igjen.

etter en stund kommer det røykos fra bak på motor og det lukter liksom litt brent..det kommer også endel eksos når den går så stygt men det er vel naturlig.

skjønner ikke en dritt jeg.motor har gått helt strøkent før dette.sikringer er jo til for å ryke før noe annet blir skadet men frykter at noe alvorlig er galt.

 

jeg har prøvd å gråte også men hjalp ikke en dritt det heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gnist på alle plugga og bensin kommer frem til dysene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

svidd gummilukt fra bakant av motor ja, det første som slo meg var kanskje att ledningene til lambda henger innpå eksos eller noe?.

motoren vil vel heller ikke gå helt bra om disse er kortslutta. men det kan jo såklart være mange andre ting å

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

svidd gummilukt fra bakant av motor ja, det første som slo meg var kanskje att ledningene til lambda henger innpå eksos eller noe?.

motoren vil vel heller ikke gå helt bra om disse er kortslutta. men det kan jo såklart være mange andre ting å

 

den står nå på jessheim auto og der flyr jo kronene. svidd lukt var lekkasje på servoslange bak motor mot manifold.

videre virker ikke innsprøytdyse nr to.motorstyr eller ledn-nett. noe som har sånn styring?2.8 aut 92 mod.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.