Problemer med blinklys/nødblink Golf 2

Anbefalte innlegg

Har problem med og få blinklysa på bilen til og funke igjen..

Før så funka de, men sikringa røyk etter 1min av en eller annen grunn.

Så lot jeg det være sånn og dreit i det. Men nå skal jeg fikse feilen, men nå er det helt dødt?

Altså, sikringene er hele, skjer ikke noe når jeg vipper i hendlene, men når jeg åpner dørene med kontrollen (defa) så blinker de som signal for at dørene er lukket/igjen som vanlig..

Når jeg trykker inn nødblinkknappen så lyser bare bryteren konstant rødt? Og nødblinken funker ikke i det hele tatt..

Hva kan dette være? Er ganske sikker på at det ikke er jordingsfeil, har gått over alle ledninger.

Rele? Noen som veit hvilket rele som tilhører Blinklys osv på Golf 2? Er vel Golf 3 ledningsnett tror jeg..

Takker for hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ikke værre enn at det er blinklysreleet som har tatt kvelden. Det at lysene oppfører seg normalt med alarmen er fordi alarmen ikke bruker bilens blinklysrele, den har sitt eget blinklysrele koblet til bilens ledninger.

Dra til hoggeren og plukk et rele derfra, du kan bruke hvilket som helst fra omtrent hvilken som helst tysk bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ikke værre enn at det er blinklysreleet som har tatt kvelden. Det at lysene oppfører seg normalt med alarmen er fordi alarmen ikke bruker bilens blinklysrele, den har sitt eget blinklysrele koblet til bilens ledninger.

Dra til hoggeren og plukk et rele derfra, du kan bruke hvilket som helst fra omtrent hvilken som helst tysk bil.

Ok. Da er det nok bare det:)

Hvem som helst rele inni boksen der? Skal det ikke være ett spesielt nr?

De er jo svinedyre nye på møller så kanskje like greit og dra på høggeren ja: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke hvilket som helst rele nei, du må jo finne blinklysreleet ;)

Jeg vet/husker ikke hvilket nummer som står på det, kanskje noen andre kan svare på det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke hvilket som helst rele nei, du må jo finne blinklysreleet ;)

Jeg vet/husker ikke hvilket nummer som står på det, kanskje noen andre kan svare på det

Fant det ut, satt på plass nr.6;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant det ut, satt på plass nr.6;)

Hvilket nummer står på reléet? Har samme problem i min.

Trykker jeg på nødblink-knappen lyser knappen kontinuerlig. Blinklys funker ikke ellers heller. :S

Dette er tydeligvis en svakhet på MK2 VR6... hehe :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket nummer står på reléet? Har samme problem i min.

Trykker jeg på nødblink-knappen lyser knappen kontinuerlig. Blinklys funker ikke ellers heller. :S

Da har vi helt likt problem;) Husker ikke hva det sto, la det uti bilen for og finne nytt imorgen på jobb.

Men kan jo si fra hva det het, evt. om jeg finner flere på høggeren;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi helt likt problem;) Husker ikke hva det sto, la det uti bilen for og finne nytt imorgen på jobb.

Men kan jo si fra hva det het, evt. om jeg finner flere på høggeren;)

Den er god. Ta gjerne med et ekstra. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis selve nødblink bryteren tar kvelden får man også slike symtomer... eller man kobler ut nødblink bryteren å så prøver blinklysa.. men da pleierdet å lyse konstant i den grønne blinklys indikatoren i innstrument-panelet..

sifra hva broblemet var,da.. så det eventuelt kan søkes frem siden..;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant rele på høggeren, men var såklart ikke riktig rele jeg tok: bh :

Noen med ETKA som har Delenr på blinklysrele så jeg slipper flere bomturer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er konklusjonen her? :)

Hvilket rele. Nr? På hvilken plass? Mitt problem er att vist eg trykker ned knappen, lyser det konstant i dahsbordet - både knappen og lysene er fortsatt slukt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.