Isolere mot hjulstøy - Touran vare ?

Anbefalte innlegg

Jeg har da som mål å få ned hjulstøyen i min Touran vare.. Dette er desverre et svakt punkt for varebilene. Vareromsgulvet er allerede ekstra isolert, så jeg tror det i hovedsak er hjulhusene bak.

 

Eks. Som på nye Outlander er hjulhusene bak isolert på utsiden, altså synlig bak hjulene. Altså ikke isolert innefra bak deksler osv.

 

Noen som har tips om hva som kan gjøres? : klø :

- Materialer?

- Fremgangsmåte?

 

Har tenkt på lim og noen få skruer hvis jeg skulle feste noe inne i hjulhusene

Tror det er plass til litt, selvom det er blitt litt større hjul og mindre plass inni der :P

 

 

Takker: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dynamat Xtreme burde vel fungere bra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I forbindelse med ett hjulbrønn-sub prosjekt, fikk jeg mye mer støy bakfra, spes fra hjulbrønnen.

Kjøpte selvklebende 15mm dempematte fra Biltema, og det gjorde jobben, og det ble stille igjen. Har sånn matte mange andre steder også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller kjøp deg en armert bensin/oljeslange i såpass stor dimensjon at du får åpna den og tredd den rundt fjørene dine.

Trenger ikke mer enn en halv meter per fjær. Gammel og ikke så kjent metode nå til dags.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seriøs Hans: klø :

 

Er det for å hindre vibrasjoner (som blir til lyd) å komme i karosseriet.. Må være fanteri detta: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg prøvde med tjukk tectyl i hjulbuene (utvendig) og det funket faktisk veldig bra. og det koster jo ikke all verden så hvorfor ikke prøve? bare å smøre tjukt på. men husk å rengjør godt og tørk skikkelig før du legger på tectyl

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seriøs Hans: klø :

 

Er det for å hindre vibrasjoner (som blir til lyd) å komme i karosseriet.. Må være fanteri detta: smil :

 

Dønn seriøs jeg. Tror det var fadern som tipsa om dette,da det visstnok var et velkjent triks i Amcar-miljøet. Er for å hindre at vibrasjoner i fjæra skal gå over i karosseriet ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snodig... hadde vært gøy å teste på en bil... Litt rart og siden det sitter en pute med lager på mellom fjær og kaross..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På nyere biler gjør det det ja. Så,er ikke sikkert det hjelper så altfor mye på de nyere bilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hans: Bakfjæra på Touran er kanskje 15cm høy, og som sakt (nyere bil) med foringer i mellom karosseriet.

Men stemmer nok dette, at det fungerer på eldre biler.

 

Petter: Hvordan materialet er dette, matter?

 

Truls: Hvordan tror du dette fungerer inne i hjulbuene.. Og må evt få skaffet de i sort da. ikke de sølvmattene :P

Og hvordan få disse tett, støyen vil vel gå i skjøtene, svakeste punktet?

 

Lars Robert: Det er en god mulighet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på bilXtra i dag, de hadde no på sprayboks.. En boks, 1L dekket 1mm på 1m2 225,- boksen

 

Har litt trua på no spraygreier, for å prøve å få et jevnt lag overalt.. men da blir det noen bokser da, skal prøve til helgen å fjerne deksler innvendig for å se hvor mye jeg kommer til.

 

Noen som har gjort no lign før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tectyl sprøytes eller pensles på og er rimelig tykk.

Har en del brukbart til en billig penge på biltema.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.