Bytte av clutch 99 mod golf?

Anbefalte innlegg

Clutchen på golfen begynner å synge på siste verset, så jeg tenkte jeg skulle bytte den selv. Har bestilt clutch og skal hente den snart. Men er det noen som har en enkelt fremgansmåte på bytte den?

Og trenger jeg noe mer deler enn bare clutchen? Bolter eller no sånt?

Takker for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja, en 2 søylet løftebukk og noen girkassejekker:D

Lykke til. Er en del arbeid med dette. Ville ikke ha ligget på gulvet å skru. Men er egentlig bare å skru, ikke noe hokus pokus. Har du ikke gjort det før, tar det bare lengre tid. Du ser fort hva du må demontere for å få ut kassen. Husk å sentrer clutchen før du monterer sammen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift boltene som holder trykkdisken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja, en 2 søylet løftebukk og noen girkassejekker:D

Lykke til. Er en del arbeid med dette. Ville ikke ha ligget på gulvet å skru. Men er egentlig bare å skru, ikke noe hokus pokus. Har du ikke gjort det før, tar det bare lengre tid. Du ser fort hva du må demontere for å få ut kassen. Husk å sentrer clutchen før du monterer sammen

Skal gjøre det på skolen, så løftebukk og girkassejekker er null problem:p

Har ikke så fryktelig mye erfaring med å skru, men jeg ser på det som erfaring:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsne v. bærekule, løsne drivakslingene inne på kassa. Sving v. drivaksling ut av veien. Løsne giroverføirng, løsne bakre motorfeste, fjern armen til bakre motorfeste. koble fra alt elektrisk, koble fra hydr. clutch, heng opp motor, løsne fremre motorfeste, fjern starter, skru ut alle bolter på kassa. Senk motoren så kassa kan gå ut under rammevangen. Vri kassa 30 grader mot klokka, så trekker du den bort og ned.

Sånn ca.. :)

Jeg og Moltubakk gjorde dette på ca 3 timer. Ingen av oss er bilmekaniker. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsne v. bærekule, løsne drivakslingene inne på kassa. Sving v. drivaksling ut av veien. Løsne giroverføirng, løsne bakre motorfeste, fjern armen til bakre motorfeste. koble fra alt elektrisk, koble fra hydr. clutch, heng opp motor, løsne fremre motorfeste. skru ut alle bolter på kassa. Senk motoren så kassa kan gå ut under rammevangen. Vri kassa 30 grader mot klokka, så trekker du den bort og ned.

Sånn ca.. :)

Jeg og Moltubakk gjorde dette på ca 3 timer. Ingen av oss er bilmekaniker. :)

Da er det håp for meg også:P

Takk skal du ha: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.