Ny felg. vil desse passe ? Audi a4 2004

Anbefalte innlegg

Lurte på å kjøpe nye felg til min audi.

i vognkorte står det minimum et: 42 Framme og bak..

Og maks sporvidder er: 1541mm framme

1546mm bak

HVa er sporvidden ? (http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp)

Vil desse gå ?

8,5 18x46

8,5 18x45 (Prøvde felgen uten dekk, da går den, men er litt i tvil om det vil gå med dekk på, at ikkje dekket vil ta borti stanga innerst)

7,5 18x54 (Fekk beskjed om at sporvidden vart for stor, er dette bra ?) dette er felgen eg hadde mest lyst på. (Rs4 - 2 felg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte på å kjøpe nye felg til min audi.

i vognkorte står det minimum et: 42 Framme og bak..

Og maks sporvidder er: 1541mm framme

1546mm bak

HVa er sporvidden ? (http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp)

Vil desse gå ?

8,5 18x46

8,5 18x45 (Prøvde felgen uten dekk, da går den, men er litt i tvil om det vil gå med dekk på, at ikkje dekket vil ta borti stanga innerst)

7,5 18x54 (Fekk beskjed om at sporvidden vart for stor, er dette bra ?) dette er felgen eg hadde mest lyst på. (Rs4 - 2 felg)

Søkefunksjonen er gull verdt mht hjul til Passat 3B(G) og A4 B5-B7, finnes vel neppe noe som er diskutert mer enn disse bilene på dekk- og felgsidene her ;)

Kort fortalt: 8 tom ET35 eller 8,5 tom ET35-40 går helt fint med normal senk og 225 dekk. ET35 gir 42 minus 35 er lik 7 avvik i ET pr felg og 14 totalt, dvs innenfor 15mm regelen for godkjenning uten TUV. ET45 er selvsagt også ok og fullt lovlig, men hjulet vil forsvinne litt under bilen. Dette kan kompenseres med spacere, men det er generelt noe drit å montere mer enn 5-6mm spacere hver vår, pga lengre bolter, kåling med å få entra boltene og fare for risting i rattet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.