Anbefalte innlegg

Da er tiden inne for senking av bilen...

 

Men... Jeg er rett og slett litt usikker på hva jeg skal velge av alt det finnes der ute.

 

Først så jeg på VMAXX gewinde. Men har i etterkant sett at det jo en god del og spare på å bare bytte fjærer.

 

Bilen er og skal være en familiebil :D Så vil ikke ha den så alt for stiv å heller ikke alt for lav.

 

Så hva anbefaler dere?

 

Kjekt hvis noen har bilder av passat senket med forskjellige høyder.

 

Mvh

Eirik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gevinde:) har hatt senkefjærer på to biler før og begge har vært "baktunge". Nå er jeg på andre bilen som jeg har KW variant 1 på og er storfornøyd over å ha valgt justerbart. Da får du justert bilen i riktig høyde forran og bak. Samt at du får støtdempere som er laget for senking. Selve jobben med bytting er jo omtrent den samme uansett, og det er mange som selger billige justerbare senkesett her så hvorfor ikke? Jeg anbefaller hvertfall justerbart!:)

 

Bilde av passater med justerbart flyter det over med på forumet her, bare å søke og lete litt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

60/40 er vel det beste kompremisse mellom kjøreegenskaper og utseende :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Cobra 55/40 (kun fjører) til min passat st.vogn. Ble veldig jevn og fin å se på, men bare etter en mnd så merket jeg at de originale demperne begynte å bli slitne.. så jeg skal kjøpe meg annet etterhvert..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Original demperene har en tendens til å fort ta kvelden etter montering av senkefjører hvis de har noen kilometer på nakken fra før av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et alternativ til å kjøpe gewinde om man ikke trenger å justere og vil beholde litt komfort er å kjøpe et sett med fjører OG dempere. Føler du at du vil ha justerbart så ville jeg gå litt opp i pris, feks til FK, KW, H/R eller Weitec.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan definitivt tilslutte meg hylekoret; kjøp like godt gewinde med en gang. Er veldig kjekt å kunne justere høyden nøyagtig som du vil ha den! For ikke snakke om ulempene med senkefjærer som sliter ut demperne (alt) for fort. Har erfaringer med H&R cup kit på en 8L og det fungerte fint. Bortset fra at ikke senket nok : mad : Men det var jo min egen feil...var litt forsiktig dengang :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle svar.

 

Har bestemt meg for å gå for H&R Gewinde :) Må bare vente og se om jeg får penger igjen på skatten eller baksmell :o

 

 

Fikk en pris på 8000 kr for HR gewinde til bilen min. Ikke galen pris det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle svar.

 

Har bestemt meg for å gå for H&R Gewinde :) Må bare vente og se om jeg får penger igjen på skatten eller baksmell :o

 

 

Fikk en pris på 8000 kr for HR gewinde til bilen min. Ikke galen pris det?

 

Virker jo som en grei pris det. Nøyaktig samme beløp jeg gav mit; Weitec Hicon GT hos NBS.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.