MC motor krangler nok engang!!!

Anbefalte innlegg

Heisann har en Audi 100 tq (typ44)som lugger smått under pådrag, nettopp byttet bensinpumpe, bilen er chippet og strammere wg fjær lader rundt 0,7 bar

Bare å komme med innspill hvis man kan tru hva dette kan være

takk på forhånd hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

100% sikker på att den er chippet?

For det skal være en engine-cut opplegg ved 0.5-6 bar på den, kanskje det er den som gjør att det lugger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har selv byttet motorstyring og wg-fjør så er 100% sikker. har kjørt med det en stund

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekker luftveier, evenetuelle vakuimlekkasjer?

Luftfilter kanskje er tett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil bilen kunne lugge hvis det er minimalt med vakumlekkasjke da? men har uansett byttet enden vakumslanger, trykkslange, alle nye o-ringer til dysene, luftfilter 4måneder gammelt er ikke tett forresten.

en må spørre for å finne svar så spør endel hehehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, da veit ikke jeg helt, når broren min hadde audi 200 så begynte den å lugge rundt 1 bar, vi hadde zeitronix bredbåndslambda montert så vi så hva som skjedde inni motoren under pådrag. begynte å gå for magert over 1 bar på orginal sprut å da begynte den å lugge.

 

men kanskje noen andre her kan svare ?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uler endel fra turbo'n også men har kjent på akslingen og det var minimalt med slark i den. vil tyde på en lekkasjke ett eller annet sted da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å gjøre en ting det, trykkteste alle rørene :)

 

Er jo ikke akkurat uvanelig att intercooleren lekker litt på disse bilene, hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe har hørt noen rykter om detta je hehe. lurer litt på cossie ic men får se. blir nok noen timer med trykktesting fromover da.

vet forresten at tomgangsføleren er defekt kan det ha noe innblanding med dette. for bilen gikk bedere når jeg koblet den ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vis den var defekt slik att motoren trodde den skulle være i "tomgangsmodus" hele tiden så vil det ha noe å si. men da vil den gå litt ujevnt på tomgang slik den er nå?

 

hører du på turboens hvining att den går opp og ned litt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den dauer på tomgang hehe. vil si jeg har jevnt ladetrykk hele tiden, men når det smålugger litt så er jeg redd for at den får for lite bensin, har lite lyst til å brenne et stempel så vil være på den sikre siden, har bare hatt problemer med denna bilen så hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg drar motor opp på rundt 4-5000 så høres det ut som jeg har dumpventil. uten at jeg kan skjønne hvor det kommer fra hehe. kan jo være ic dette da men må nok kikke over dette hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det er IC'n eller slangen mellom IC'n og innsuget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er sikkert ic for slangen imellom er ny hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du Espen "Hehe"stad;) Du har litt lite ladetrykk. I min motor ladet denne heletiden 0.8 og jeg var oppe i 1.0bar. Sjekk for lekasje du først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør vel sette inn en resrik ventil, ellers risikerer du vel og knekke både ic og turbo...

 

Jeg hadde også mellom 0,8 0g 1 bar etter chip og fjør på min 100 tq (MC)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ic er i alle fall tett. fikk trykktesta den i stad, men hvor skal denne resirkventilen sitte da

skjønner ikke helt hvordan denne skal settes inn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vært inne å kikket på etka etter noe avlastingsventil som slipper ut overtrykket eller hva det heter men finner ikke noe, hvor skal da en resikrventil kobles inn

ladet ikke mere enn 0.7 når den gikk ordentlig heller da så vet ikke helt jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg koblet min på ic og på rør fra k-jet luft måleren ned mot turbo, dette hjelper også til med og holde spinn på turboen når du girer og du får kjappere akselerasjon... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor på k-jet'n da, henger ikke helt med, har du mulighet te å få opp noe bilde og vise meg?

hadde vært knall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke montert noe ventil på denne motoren orginalt.

 

Men du kan montere resirkulerende ventil, men da må du lage istand ett rør og sveise litt, og montere det selv.

Ofte lager man ett rør rett før innsuget på motoren, mellom IC og Innsug. så lager du retur stuss etter K-Jet`en, å kjører en slange fra ventilen og inn på den..

 

Men tipper på att problemet er det forde:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer bilde ;)

 

Det som er saken er at resirk ventilen skal ta luft før gass spjeldet (1 på bildet) og slippe den inn før turboen (2 på bildet)

 

Edit: ser at mr Bakken var litt kjappere en meg ja :)

 

Stemmer at dette ikke er orginalt på bilen men så er jo ikke lade trykket på bilen mer en 0,3 - 0,4 orginalt heller ;)

Så med økt trykk bør du ha dette om ting skal vare...

 

Men det er nok ikke dette som er hovedårsak til ditt problem...

 

Har du prøvd og gå over alle tenkelige steder med startgass når motoren går på tomgang?

Om det er en lekasje så vil du få endring i turtallet når startgassen går inn i systemet :)

resirk-plasering.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for hjelpen kjell og haavard. Men til en annen sak motoren henger/lugger ved rundt 3000 før den tar av (litt å ta i kanskje ehe) akkurat som om jeg går av gasspedalen en stund selv om jeg har den i bunn, noen tanker. tomgangsstabilisatoren er defekt kan denne ha noe med dette å gjøre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke ha noe med det å gjøre, eneste den gjør er å Lukke en bryter som "sier" til styringa att nå har du ikke foten på gassen. vis du kobler fra bryteren så vil den ikke få denne informasjonen (akkurat som du gir gass). Så min mening er att den ikke har noe med dette å gjøre.

 

Prøv å still ned turbotrykket bittelitt? -0.1 bar ellerno?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får den egentlig nok bensin da?

Leste et sted at man kan ta ut en dyse og sette den oppi et glass og kjøre starteren så og så mange sekunder for så og måle hvor mye som kom...

Jeg husker bare ikke tid og mengde : klø :: klø :: klø :

 

Har du byttet bensinfilter? er det tett så blir det jo ikke mye guff...

 

Har bilen vært slik fra før du chippet den, eller har det kommet etter hvert / når du chippet den?

 

Det er en del tips på www.sjmautotechnik.com...

Om du ikke har lest ut feilkodene hadde jeg sjekket om det lå noen hint der...

 

Jeg personlig hadde nok fikset tomgangen først da ting ofte henger sammen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.