#26 Skrevet April 10, 2008 hva skulle det egntlig hjelpe for? har jo gått kjempebra før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 10, 2008 Men kan denne lugginga skyldes dårlige pluggkabler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet April 10, 2008 Det kan skyldes en del i tenninga også ja... For svak gnist blåses jo ut... Eventuelt kan det jo være noe med tenningsjusteringa, den skal jo justere seg automatisk etter turbotrykket... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 10, 2008 Du får sjekke vakiumslangen opp til styringa på tenninga. og ellers rundt om som blir styrt av vakium/trykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet April 12, 2008 Får den egentlig nok bensin da? Leste et sted at man kan ta ut en dyse og sette den oppi et glass og kjøre starteren så og så mange sekunder for så og måle hvor mye som kom... Jeg husker bare ikke tid og mengde : klø : Har du byttet bensinfilter? er det tett så blir det jo ikke mye guff... Har bilen vært slik fra før du chippet den, eller har det kommet etter hvert / når du chippet den? Det er en del tips på www.sjmautotechnik.com... Om du ikke har lest ut feilkodene hadde jeg sjekket om det lå noen hint der... Jeg personlig hadde nok fikset tomgangen først da ting ofte henger sammen tomgangen er nå fikset sugde falskluft et sted som var umulig å se men er nå tettm har byttet bensinpumpe og filter. meeen når jeg byttet pumpa så fant jeg aldri ut hva som var pluss og minus, så kan være der det ligger at den får for lite bensin. pluggene er nemmelig hvite 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet April 12, 2008 vil pumpa gi mindre bensin hvis pluss og minus er koblet feil, eller vil ikke pumpa gå i det hele tatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet April 12, 2008 Vil ikke gå feil vei da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet April 12, 2008 nei nå gir jeg snart opp denna bilen trenger seriøst hjelp satte på den org wg fjøra og den lugger like mye hvis ikke mere. får for lite bensin men skjønner pokker meg ikke hvorfor?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet April 12, 2008 Ligger det noen feilkoder inne på den? Går bilen javnt før du får ladetrykk, eller fusker den uansett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet April 12, 2008 går rimelig jevnt før jeg får ladetrykk ja. lugger mye mere med den org wg fjøra og chippet hjerne enn med strammere wg og chippet hjerne skjønner ikke det ass. bytte plugger ,rotor og fordelerlokk idag også. lambda måleren blir rød med en gang jeg får ladetrykk, og pluggene er hvite, noe som tyder på at den får for lite suppe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet April 12, 2008 Kommer det bensin i alle dysene da? Kan jo høres ut som at selve k-jet boksen med bensinstyringa er på bærtur... Jeg vet den kan shimses for og levere mer suppe, men jeg aner ikke hvordan... Da er det enklere og montere et Mega squirt sprut istedet, så får du så mye suppe du kan ønske deg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet April 12, 2008 er ikke helt sikker på om det kommer bensin te alle dysene nei. gidder ikke koste på noe ny innsprut da jeg skal selge denne bilen nå, må bare få den til å gå ordentlig først, er litt smålei av å ha bil som trengs å skrues på hver dag nå så hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet April 13, 2008 er det dumt av meg å kjøre imellom trykkluft etter bensinfilteret, tar ut dysene først da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet April 13, 2008 tenkte hvis det skulle være noe dritt et alle annet sted så må det vel gå ann å blåse det ut, hvis det ikke fucker opp mere da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet April 13, 2008 jeg er ikke sikker på hva pakningene i k-jet'en tåler... Burde vel kunne gå, men jeg er usikker på hvordan det skal komme seg noe drit inn etter bensinfilteret... Får bensinpumpa di 12-14v, og er den godt jordet? Om den ikke får godt med strøm så vil den jo ikke levere nok... Du skulle ha målt bensintrykket ditt når den lugger og sett om det er leveringa det skorter på, om trykket er bra på leveringa så spøker det vel for k-jet'en... Jeg hadde også trekt ut dysene og målt om det kom like mye fra de ved og la motoren gå sek på starteren, det kan jo også gi noen tips... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet April 13, 2008 det med dysene mener du å se om det kommer like mye ut av alle sammen da? går vel fint å måle trykket etter bensinfilteret. er forresten trykket konstant eller øker det etter som turtallet øker? det med trykk luft så tenkte jeg at hvis det var noe tregheter i mengdefordeleren eller noe så ville det kanskje hjelpe å kjøre imellom noe trykkluft 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet April 13, 2008 kan det være noe så enkelt som releet til bensinpumpa ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet April 13, 2008 Det fungerer nok helt fint og måle bensintrykket etter filteret ja. Og med og måle hvor mye det kommer fra hver dyse ser du om det ligger noe og sperrer i noen av røra ut til dysene / om noen dyser er tette... Om du ser inne på den linken jeg sendte deg så er det mange sjekk rutiner for k-jet systemet som jeg brukte på min a100 10vTq med stort hell Lyser motorlampa di innimellom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet April 13, 2008 får vel gå imellom alt som står der. skal sjekke etter vakumlekkaskjer ved hjelp av startgass etterpå, prøve å måle hvor mye strøm pumpa får, og sjekke hvor mye det kommer ut av hver dyse motorlampen min har aldri lyst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet April 13, 2008 kommer ikke noe bensin ut av noen av dysene når jeg tok dem ut nå. kjørte på starteren men kom ikke noe. blåste igjennom dysene med trykkluft også nå. men hvorfor kommer det ikke noe bensin da. gikk over med stratgass også nå men fant ikke noe lekkaskjer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet April 13, 2008 hvorfor kommer det ikke Bensin ut av dysene mine når jeg har tatt dem ut og kjører på starteren???? tenkte jeg skulle sjekke om det kom like mye ut av alle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet April 13, 2008 Det kan jo ikke være så mye som feiler.. Pumpa eller relèet vanligvis. Tviler for at K-jeten lager krøll: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet April 13, 2008 hvorfor kommer det ikke Bensin ut av dysene mine når jeg har tatt dem ut og kjører på starteren????tenkte jeg skulle sjekke om det kom like mye ut av alle Dysene er avhengi av kompresjon for og åpne seg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet April 13, 2008 Jepp sjekk en og en dyse... eller knyt opp lokket i k-jet'en 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet April 13, 2008 HEI! se bak på K-jeten din! inn under skjermen nesten! der går det inn en ledning med kopling. akkurat lik som tomgangs regulator og kaldstart dyse osv.2 ledninger lissom som går inn på en ventil. visst det er dårlig kontakt i denne( var det på min) da går bilen usedvanlig magert og dauer på tomgang og går skikkelig surt! vedder 1 bugg på at det er den .sjekk bak der:) jeg bytta også bensinpumpe uten hell! er helt sikker på at det er feilen! Skal komme sånn suselyd fra k-jeten når dennne virker noe som forsvant på min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...