Anbefalte innlegg

Vel.... På min Polo har jeg 16" som er relativt tunge.... Og nå må drivakslingene byttes... det har "svetta" litt og går da utifra mansjettene er defekte.... Er også en klunkelyd så ser ikke for meg å bytte en del da å en annen del seinere....

 

derfor blir begge driv.akslingene byttet.... Men hvordan er det å handle fra Mekonomen å Meca å sånne plasser ?

Er vel greie varer det.... Orginalt koster vel det dobbelte å er ingen vits ?

 

Og et lite lurt spørsmål... Skal disse teites med moment eller er det bare maks moment med litt locktite....

Maks moment ble brukt i fjor etter at gear kassen var utav!

 

Legger oså til at Vw sine drivakslinger er noe drit... ;)

 

Takk for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Jeh har brukt deler fra de, og det er ikke noe problem. Faktisk har jeg selv blitt anbefalt dette fra VAG verksted på bakgrunn av at kvaliteten er bra plus man sparer en del penger.

 

Jeg trur nok det ikke har så mye med hjulene å gjøre, mer at den er senket og at du bruker bilen (kjører da harer/fortere i svinger etc).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok! Det har nok mer med senking å slikt å gjøre ja men 16" hjelper jo ikke akkurat på :)

 

Det passer bra pga jeg har greie prosenter på Ais/meca ;)

 

Takk for svar Runar !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem.

 

Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erling Olsen

Vel.... På min Polo har jeg 16" som er relativt tunge.... Og nå må drivakslingene byttes... det har "svetta" litt og går da utifra mansjettene er defekte.... Er også en klunkelyd så ser ikke for meg å bytte en del da å en annen del seinere....

 

derfor blir begge driv.akslingene byttet.... Men hvordan er det å handle fra Mekonomen å Meca å sånne plasser ?

Er vel greie varer det.... Orginalt koster vel det dobbelte å er ingen vits ?

 

Og et lite lurt spørsmål... Skal disse teites med moment eller er det bare maks moment med litt locktite....

Maks moment ble brukt i fjor etter at gear kassen var utav!

 

Legger oså til at Vw sine drivakslinger er noe drit... ;)

 

Takk for svar :)

 

Drivaksler skal nok monteres med spsifikt moment ja.

Sjekk med VAG-verksted hvis du ikke har boken, da får du oppgitt korrekt tiltrekkingsmoment både på drivknute mutteren på spindelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det en dyr opplevelse dette erling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betalte 4500 med pant påde gamle drivakselene og dette er drivaksler som er overhalt og som ofte produseres av samme underleverandør som de du for hos vag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen

er det en dyr opplevelse dette erling?

 

Egentligt ikke.... Eller hadde nok ikke hatt behov for og bytte begge , men når jeg første er i gang så er det like greit og gjøre det skikkeligt :)

 

Kommer vel på ca 3000 for begge 2 vil jeg tippe... Sånn ca.... :)

 

Får sjekke opp det med momentet... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.