Polert: BBS Challenge 8,5x19"

Anbefalte innlegg

Da termometeret stadig kryper oppover begynner det å bli på tide på få på sommerhjul. Å legge om til sommerdekk er 1000 ganger bedre enn å skifte til vinterdekk. Guuud det skal bli deilig å slippe lyden av piggene.

Begynte allerede igår, da var det Amazing Roll Off som drev et enmannsshow. For et fantastisk produkt! Felgene mine var allerede vasket i høst, men allikevel fant ARO masse skitt inne i dekka, og fikk dratt det ut.

Noe annet jeg fant med ARO, var at gummien fikk en naturligshine etterpå. Andre dekk og felg vask kan gjøre gummien grå, men ARO gjorde dekkene som nye.

Etter ARO var det vanlig vask med CG Citruswash and Gloss.

Men jeg var enda ikke fornøyd.

Etter tørk så det hele slik ut:

IMG_2589.jpg

Så jo ikke så aller verst ut, men BBSene mine fortjener bedre enn som så. Hvis man zoomer inn litt ser man at det f.eks trengs clay...

IMG_2590.jpg

Og polish:

IMG_2591.jpg

IMG_2595.jpg

IMG_2597.jpg

Så da ble det som følger:

-Riccardo Clay

-Menzerna Nano Polish på 4" finnishing pad.

-CG EZ Glaze

-CG Jetseal

-Optimum Polish på innsiden.

-Swissvax Autobahn på ut og innside.

-DP Tire Gloss Gel på dekksidene.

Brukte litt "oppbrukt" Riccardo Clay. Utrolig hvor holdtbart det er egentlig. Går tilogmed ann å vaske av noe av skitten! Resultat:

IMG_2594.jpg

Så skulle man polere da. Og valget var jo ikke vanskelig. Det ble Menzerna Nano Polish 106. Dette er mitt alltime favorite product. Bruker det nesten på alt jeg kommer over.

Maskerte dekket med grønn 3M tape. Denne har litt sterkere lim, og skal feste seg til ugjevne overflater bedre. Tok frem min roterende Metabo og satt på 4" Lake Country Finnishing pad.

IMG_2600.jpg

Hvis Metaboen ble for kronglete hadde jeg denne i bakhånd:

IMG_2599.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter polering:

IMG_2601.jpg

IMG_2602.jpg

IMG_2603.jpg

Ripene var borte, og det samme var swirlsene i BBS merket. Men jeg fikk ikke vekk alle, da det er MEGET tynn lakk rundt merket og denne flyr av lett.

Må også kommentere at lakken var overraskende myk. Trengte ikke mange passene før ripene var borte.

Så var det tid for neste steg. Chemical Guys EZ Glaze, for hånd.

IMG_2604.jpg

Og slik så det ut EZ og Jetseal. Ikke så stor forskjell på bildene men.

IMG_2605.jpg

Men jeg var ikke ferdig enda, innsiden av felgene er også viktige. Og siden jeg måtte vente 20 min på Jetseal, kunne jeg like gjerne ta innsiden i mens. Her legger det seg fort sand, og det kan gjøre felgene veldig ustabile. Samler seg fort 5g sand i en felg, og det er nok. Innsiden av felgene ble polert med Optimum Polish på en gammel Cyclo pad. Brukte Metabo til denne jobben også. Metaboen rakk ikke helt inn pga håndtaket forran, så den innerste delen ble tatt for hånd.

IMG_2607.jpg

Etterpå:

IMG_2608.jpg

Etter dette ble det lagt på Swissvax Autobahn.

Ja, og der røptet jeg jo LSP'en min...

IMG_2610.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter Autobahn og DP Tire Gloss Gel (en del bilder):

IMG_2611.jpg

IMG_2612.jpg

IMG_2613.jpg

IMG_2614.jpg

IMG_2615.jpg

IMG_2617.jpg

Forskjell på en ubehandlet felg og en behandlet:

IMG_2618.jpg

IMG_2620.jpg

Legg merke til den naturlige shinen ARO gir i det ubehandlede dekket.

IMG_2621.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:tilber::tilber:

Mine alltime favoritt felger!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent!! Brukte Autobahn på felgene for første gang idag jeg også. Spent på å se på holdbarheten, men hørt gode ting;)

A.J.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge resultat...og selvfølgelig nydelige felger!!!!!!!!!!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekre greier! Jeg er faktisk mest imponert over innsiden jeg. Kunne jo lett spist middagen min av den felgen der! Har du blitt sponset forresten? Synes jeg ser en rød trød gjennom produktene du bruker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice, CC-Christer :P

Men en ting: du har ikke prøvd Powerball da? Vil tro det er litt enklere enn Metabo og pads...

Jeg skal skaffe meg det, og prøve. Må vel bare følge i dine spor og legge ut en feedback på det også.

Nydelige felger! Kult å se at ARO`n etterlater en slik finish, det visste jeg ikke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut dette Christer :D Må si du har øye for detaljer ;)

Lekre greier! Jeg er faktisk mest imponert over innsiden jeg. Kunne jo lett spist middagen min av den felgen der! Har du blitt sponset forresten? Synes jeg ser en rød trød gjennom produktene du bruker :)

Han er en god kunde, betaler akkurat like mye som andre ;) Minus klubbrabatt da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er jo faen meg helt rå! Hvor kjøper man disse produktene.?? Hjem å polere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut dette Christer :D Må si du har øye for detaljer ;)

Han er en god kunde, betaler akkurat like mye som andre ;) Minus klubbrabatt da :P

Trenger ikke lese mange linjene ned før man skjønner hvor han har handlet fra : smil : Og det er flott knall det! Dette ble steikbra. Lurer på om jeg må teste ARO og Swisswax Autobahn selv ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte produkter i alle fall :) Autobahn har solgt mye i det siste, får inn ny beholdning fra swissvax i morgen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke lese mange linjene ned før man skjønner hvor han har handlet fra : smil : Og det er flott knall det! Dette ble steikbra. Lurer på om jeg må teste ARO og Swisswax Autobahn selv ;)

ScandicShine selvfølgelig ja.. Takker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Christer: Vannet du ut AROen? I så fall, hvor mye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke nødt til å blande ut ARO, den er såpass "snill" uansett, og funker desto bedre i full styrke.

Skal du derimot bruke ARO på voksbehandlet lakk, kan det være greit å blande den med ca. 50-60% vann, så den ikke fjerner voksen.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice, CC-Christer :P

Men en ting: du har ikke prøvd Powerball da? Vil tro det er litt enklere enn Metabo og pads...

Jeg skal skaffe meg det, og prøve. Må vel bare følge i dine spor og legge ut en feedback på det også.

Nydelige felger! Kult å se at ARO`n etterlater en slik finish, det visste jeg ikke :)

Kjøpte meg Powerball vettu. Men det viser seg at den er litt for stor for å komme inn mellom felgene. Powerball mini hadde vært fint, men denne kjøpte jeg ikke.

Christer: Vannet du ut AROen? I så fall, hvor mye?

Blandet i en 0.5L flaske.

Tok ca:

2 DL Aro

0,5 DL Meguiar's NXT Wash

2,5 DL Vann.

Men som Brage sier, så skader det ikke akkurat å bruke den ren heller. Andre avfettinger har det med å matte ned lakk og gjøre dekkene grå, men det har jeg ikke opplevd med ARO.

Og nei, jeg får ikke spons av Scandic Shine, Ketil er bare heldig, som fører et vareutvalg akkurat etter min smak. Endel produkter i denne testen er kjøpt fra AutoGeek.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice! : rock :

Gjorde nesten det samme nå før jeg la om til sommerhjul selv,herlig og få det 100% rene og ripefrie før en ny sesong! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven røske, her var det et lass med produkter jeg aldri hadde hørt om! :o

Evig misunnelig på dere som har tålmodighet nok til å gjøre noe sånt... Det var helt vilt så bra det ble... : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evig misunnelig på dere som har tålmodighet nok til å gjøre noe sånt...

Akkurat det syntes jeg også, helt til jeg begynte å lese mer om bilpleie, samt så på resultatene av mitt eget arbeid. Da ble det plutselig morsomt, og det som er morsomt, får tiden til å gå fortere : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte produkter i alle fall :) Autobahn har solgt mye i det siste, får inn ny beholdning fra swissvax i morgen!

OT men jeg kan si god for AutoBahn Wax...dufter deilig også :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så utrolig bra ut..

Dette må jeg teste neste sessong, ble nye felger i år. så kun rask polish og MG 20 Sealent..

Holder første sessongene :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det syntes jeg også, helt til jeg begynte å lese mer om bilpleie, samt så på resultatene av mitt eget arbeid. Da ble det plutselig morsomt, og det som er morsomt, får tiden til å gå fortere : smil :

Tiden går alt for fort! Skal jeg ta en hel bil, må jeg fokusere for å i det hele tatt greie å få bilen ferdig :P

Også står jeg ute også da:P Så når aftensduggen kommer er det for seint :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det her ble jo meget bra!!! ;) tar du på deg bryet å vaske mine felger etter endt sessong også eller!? hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det her ble jo meget bra!!! ;) tar du på deg bryet å vaske mine felger etter endt sessong også eller!? hehe

Hmmm.. Vanskelig å planlegge så langt fremover :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.