#1 Skrevet April 9, 2008 Hei Har en -88 modell Jetta II 1,8i som ved starten av vinteren gikk hele 70-75 mil pr tank med blandet kjøring (50 liters tank). Km stand ca 265`km. Kjekk bruksbil å ha som normalt bruker mye mindre enn en Audi 5-syl jeg har.. Men, nå har jeg kjørt endel med den og får ikke på mer enn ca 50 mil pr tank.. Den bruker litt olje (fyller etter av og til), men det ryker ikke av den og motoren går lett og fint. Noen ganger når den er varm har den en litt "vandrende" tomgang, og da kan det høres en liten "klikkelyd" fra luftfilterboks/insprut, men dette gir seg etter en stund. Jeg mener den har katalysator, kan den være tett..? Sitter det da også lambda sonde på den, kan den være defekt og gi høyere forbruk..? Er det ellers noe spes med disse motorene som kan ryke og gi høyere forbruk..? Takker for gode tips:) Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 10, 2008 Hei Hvis du ikke har byttet luftfilter på en stund ville jeg ha gjort det aller først. Tett luftfilter gir økt forbruk med en gang. Hvis ikke det fungerer ville jeg byttet rotor, fordelerlokk, tennplugger og olje/filter og sett over tennkablene. Hvis du fortsatt har problemer med høyt forbruk kan du feilsøke videre. Hvis du starter med disse tinga vil du uansett få en mer fornøyd motor;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 11, 2008 Hei Hvis du ikke har byttet luftfilter på en stund ville jeg ha gjort det aller først. Tett luftfilter gir økt forbruk med en gang. Hvis ikke det fungerer ville jeg byttet rotor, fordelerlokk, tennplugger og olje/filter og sett over tennkablene. Hvis du fortsatt har problemer med høyt forbruk kan du feilsøke videre. Hvis du starter med disse tinga vil du uansett få en mer fornøyd motor;) Ja, bytta luftfilteret her om dagen ja og det var riimelig skittent. Skal se hvor langt jeg kommer på denne tanken her...har 55 mil nå og nåla ligger på starten av reservetank-streken.. Takk for tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...