Div spørsmål rundt overgang til 19" felg på Golf IV, med bilder av resultatet!

Anbefalte innlegg

Har sett på et 19" felgsett til min Golf 4 Stasjonsvogn, og har i den anledning et par spørsmål vedr. innpress og dekkdimensjon samt andre evt problemer som kan oppstå....

Felgene jeg vurderer er 8x19" med ET40. Skal også ha lik dimensjon foran og bak (235/35) Vil jeg få noe problemer med at det subber eller lignende foran spesiellt tenker jeg da på?

Med tanke på bakfelgene bør jeg bruke spacer på disse for å få bygge de mer ut? Hva anbefales/anbefales ikke.....

Kan til slutt nevne at jeg har senket bilen 40/30 og drivverket er 4 wheel loco motion... :)

Takker for alle svar/råd/tips som måtte komme!

Ps. Har ikke planer om å ha større felg bak enn foran... vurderer sterkt tilbudet jeg har fått.... (bare til info)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET38 er originalt, så jeg antar du ikke vil få problemer med dette på din. Ville prøvemontert hvis mulig, for å sjekke at det ikke tar borti noe sted. 235 på 8" burde gå fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 255/35-18 på 9"x18" ET40. Senket 40/40mm. He måtte jeg på med 5mm spacer bak for det buttet felgen i skålen som fjæren ligger i, var ikke mye så vil tro 8"x19" vil gå på uten problemer da 8" felg bygger mindre inn en 9" felg med samme innpress.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! Da er det bare å løpe og kjøpe :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi krever selvsagt bilder av anskaffelsen så fort de er i hus! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi krever selvsagt bilder av anskaffelsen så fort de er i hus! :P

Yepp! Det skal vi nok få til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du kan velge inpress ville jeg heller gått for 35 en 40.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva syns folket passer best på hvit bil? Sølvfarget felg eller svart felg? Dårlige bilder, men de skal skinne litt mer i virkeligheten da.. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville stemt for de mørke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville stemt for de mørke

x2 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... ja vurderer sterkt å gå for de svarte....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt vanskelig å si ut fra bildene..er det helt svart i senter på disse du har bilde av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble nedtur idag.... felgene var ikke på lager likevel så da må jeg nok se meg om etter nye felger til Golfen.... Typisk etter å ha solgt de gamle 18" dekka.... : bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 8x19 et35, å det er bare så vidt at det ikke subber imot demperen foran.Selvom jeg har senket max av max så ska jo ikke det ha noe å si.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var nye felger innkjøpt.... ikke ble det kantfelg å ikke ble de svarte.. hehehe.... men tror da at det skal bli greit! Ble innpress på 35 så da skal de bygge greit ut også :)

Dimensjonen ble 195/50-16 : popcorn

Sneakpeak:

teaser.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et lite spørsmål angående bruk av spacer..... har noe klaring bake (innpress på 35 både foran og bak slik det er nå) Kan jeg uten å hverken skade 4Motion systemet eller noe annet som kan ha betydning for bilen space ut bakdekka en 5 eller 10 mm? Spørsmålet stilles da til dere som veit generelt sett mye mer enn meg på dette området :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spacer er ikke noe problem da det ikke har noe å si for rulleomkretsen pga 4Motion

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey... da er det bare å fyre løs.... :D Får se om jeg faktisk gidder å space de noe ut.... ser egentlig greit ut.... Men mye vil ha mer : rolleyes

Skal se om jeg får årna no bilder av nyfelgene.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.... og bildene? :P

De kommer iløpet av dagen :) (må bare vaske den litt først!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kommer bildene..... fint hvis det kommer noen synspunkter på hvordan bilen ble med host.. 195/50-16 ..... (en popcorn spisende smiley lyver alltid!) ;)

Fakta:

235/35-19" ET35

vacn1.jpg

vacn2.jpg

vacn4.jpg

vacn5.jpg

vacn6.jpg

vacn3.jpg

Nå skal sant sies at bilder forklarer ikke hvordan det faktisk ser ut i virkeligheten! Og 10mm spacere til bakdekka er på tur :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dette ble bra! Baklysene var også ganske fine :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er ganske fornøyd med felgene og baklysa :) Syns de orginale lyktene var dønn kjedelige! Tror også det blir kurant når jeg får 10 mm spacerene til bakdekka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De originale lyktene er kjipe ja. Har sett på disse på ebukta selv, men vært litt usikker på bildene jeg har sett der.. de kommer jo i svart, hvitt og rødt, disse lyktene. På dine bilder ser det jo laaangt bedre ut! Gir et litt mer moderne uttrykk, og det passer bra mot hvitt, synes jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.