Anbefalte innlegg

Skal skifte motor i bilen min. Noen som vet hvem jeg må snake med for å få godkjenningspapirer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor heftig er ombyggingen da? fra 1.8 til Vr6? greit med litt info sånn at noen kan svare deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sålenge det er en ombygging til noe annet som er levert originalt tror jeg du kan få ombyggingspapirer av Tom Sagerud hos Harald A. Møller (Importøren). Tlf: 22 95 33 37.

(edit.)

Hvis du skal bygge om til noe som ikke er originalt bør du kontakte den lokale trafikkstasjonen ettersom det er de som skal godkjenne ombyggingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kenneth Jensen

Sålenge det er en ombygging til noe annet som er levert originalt tror jeg du kan få ombyggingspapirer av Tom Sagerud hos Harald A. Møller (Importøren). Tlf: 22 95 33 37.

(edit.)

Hvis du skal bygge om til noe som ikke er originalt bør du kontakte den lokale trafikkstasjonen ettersom det er de som skal godkjenne ombyggingen.

 

Hvis man for ex. skal bygge om til 1,8T, burde man ikke gå å snakke m trafikkstasjonen, da de sender deg videre til Møller systemet, de vil at de skal godkj det først. Noe som er vansklig da det ikke lev org. Ta kontakt med firmar i tyskland som driver m omb til div motorer og kjøp TUV papirer fra de, da for man det godkj.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner en mann som jobber på biltilsynet og jeg sier bare det jeg har hørt fra han. Men alle har forskjellige erfaringer. Har fulgt med på tråden din for å få godkjent Polo'en og det er ikke alle som er like greie å ha med å gjøre på biltilsynet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge Møller har levert Golf 3 med tilsvarende motor med tanke på antall hester og vekt så er det ikke noe problem å godkjenne den.

 

Med andre ord, du kan få godkjent en V8 motor bare den ikke har mer enn 10% mer hest (lovlig trimming uten andre mod) er og veier betydelig mer enn VR6'en.

 

Det er slik min ble godkjent med 150hk 2.0 16V med G60 understell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.