Anbefalte innlegg

Noen som vet om det finnes papirer på a4 med forskjellig dekkdim foran og bak? Snakka med biltilsynet og de sa det var ok dersom man kunne legge frem papirer fra leverandør. Vil 19x8,5 med 235/35 foran og 19x9,5 med 265/30 i det hele tatt passe en Audi A4 cabriolet 2004 mod? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg har forstått tidligere er det nesten umulig å få godkjent forskjellig dim så lenge bilen ikke er levert med dette originalt. Skyt meg hvis jeg tar feil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg har forstått tidligere er det nesten umulig å få godkjent forskjellig dim så lenge bilen ikke er levert med dette originalt. Skyt meg hvis jeg tar feil :)

 

Det stemmer det. Få VAG får skrevet inn f.eks 265 uansett fordi det ikke finnes TUV på dette, og grunnen til det igjen er at det generelt ikke er plass til såpass bredde dekk, selv bak uten å bearbeide skjermen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde tüv-papir på OZ Futura i 8x18 og 9x18 med forskjellig dekkbredde foran og bak. Det stod 225/40-18 foran og 255/35-18 dekk bak i de papirene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg har forstått tidligere er det nesten umulig å få godkjent forskjellig dim så lenge bilen ikke er levert med dette originalt. Skyt meg hvis jeg tar feil :)

 

Det stemmer, er bare BMW, MB, osv, som blir levert med forskjellig dekk/felg forran og bak som kan benytte seg av dette. Det er vel ingen VAG som har kommet med forskjellig dim? Iallefall ikke vanlige biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor fikk du de papirene fra? Må vel prøve å få tak i noen fra Møller for å få et endelig svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det skal være bra nok med plass på cabrioleten.Skal importere felger og dekk fra Usa,og der selges pakker med 235 foran og 265 bak til audi a4 cabriolet med fitmentgaranti.Men blir vel værre med godkjenning her til lands ja.Får eventuelt vrenge på 235 på 9,5 tommerne og så redder jeg iallefall den 3,5 tommer brede kanten bak.Takk for svar forresten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakka med møller nå og det er ikke tillatt med hverken forskjellig dekk, eller felg foran og bak på noen Audi. Case closed....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakka med møller nå og det er ikke tillatt med hverken forskjellig dekk, eller felg foran og bak på noen Audi. Case closed....
Pøh.....tullprat!!! Så lenge man har tuv-papir på det så kan Biltilsynet godkjenne det. Men siden du skal ta felger ifra Usa hvor de ikke krever papir så blir det kanskje litt verre. Har selv hatt flere biler med bredere dekk bak enn foran ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg har forstått leveres TÜV på ulike bredde på dekk/felg kun hvis bilen er typegodkjent med dette, men ikke nødvendigvis fra fabrikk. I noen tilfeller har felgprodusenter fått en slik godkjenning, i andre tilfeller ettermarkeds tuningselskaper. I alle tilfeller må det ha blitt levert en bil der dekk/felg-combo har typegodkjenning for den aktuelle bilen.

 

Eksempelvis hadde jeg en Omega B for noen år tilbake som var godkjent i vognkortet med Steinmetz-felger i 8,5 og 10x18 m/225/255. Omega B er aldri levert originalt fra Opel med ulik dekk/felgbredde foran og bak, men på grunn av at Opel-tuneren Steinmetz hadde typegodkjent noen Omegaer (under navnet Steinmez Omega) med denne dekk/felg comboen var det TÜV på felgene til denne bilmodellen.

 

Slike typegodkjenninger er nok iferd med å forsvinne og hørte stort sett 80 og 90-tallet til. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg har forstått leveres TÜV på ulike bredde på dekk/felg kun hvis bilen er typegodkjent med dette, men ikke nødvendigvis fra fabrikk. I noen tilfeller har felgprodusenter fått en slik godkjenning, i andre tilfeller ettermarkeds tuningselskaper. I alle tilfeller må det ha blitt levert en bil der dekk/felg-combo har typegodkjenning for den aktuelle bilen.

 

Eksempelvis hadde jeg en Omega B for noen år tilbake som var godkjent i vognkortet med Steinmetz-felger i 8,5 og 10x18 m/225/255. Omega B er aldri levert originalt fra Opel med ulik dekk/felgbredde foran og bak, men på grunn av at Opel-tuneren Steinmetz hadde typegodkjent noen Omegaer (under navnet Steinmez Omega) med denne dekk/felg comboen var det TÜV på felgene til denne bilmodellen.

 

Slike typegodkjenninger er nok iferd med å forsvinne og hørte stort sett 80 og 90-tallet til. :)

 

Stemmer dette. Du får IKKE godkjent Audi/VW med forskjellig dekk/felg. Så enkelt er det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pøh.....tullprat!!! Så lenge man har tuv-papir på det så kan Biltilsynet godkjenne det. Men siden du skal ta felger ifra Usa hvor de ikke krever papir så blir det kanskje litt verre. Har selv hatt flere biler med bredere dekk bak enn foran ;)

 

Men hvis ingen har TUV på dette, så blir det ikke tullprat likevel ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis ingen har TUV på dette, så blir det ikke tullprat likevel ;)
Neida sant det,felger kjøpt i Usa har sjelden papirer i det hele tatt. Desverre........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.