Anbefalte innlegg

Heisann stusser litt på om det er mye fiks faks og justere Turbotrykket? hva må jeg eventuelt gå til annskaffelse av da? har hørt noe om blødeventil og greier men er litt usikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter den. Du bør ikke begynne å justere trykket sånn uten videre. Funker dårlig på disse bilene. Chip den heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skruer du opp trykket uten å chippe den, vil du mest sannsynlig få motorras.. pga for mager bensin blanding

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyr på dei over, det er billigast!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som over, men som et svar på det du i utgangspunktet spurte om kan det nevnes at turbotrykket er elektronisk styrt av styreenheten for motor. Dette igjen via en taktventil ( N-75 )

 

Ventilen kan evt. kobles fra og en bleedventil/justerbar turbotrykksventil monteres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folks! bilen er chippet Steg 3 men lader bare 0,8 når den i utgangspunktet skal gjerne lade 1 bar å gjerne 1,2. Kompis av meg har samme chippen og kjører med 1,2 uten problemer. Så for og få mest ut av chippen bør den vel da gjerne stilles litt opp?.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som over, men som et svar på det du i utgangspunktet spurte om kan det nevnes at turbotrykket er elektronisk styrt av styreenheten for motor. Dette igjen via en taktventil ( N-75 )

 

Ventilen kan evt. kobles fra og en bleedventil/justerbar turbotrykksventil monteres.

 

Takk for tipset ;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folks! bilen er chippet Steg 3 men lader bare 0,8 når den i utgangspunktet skal gjerne lade 1 bar å gjerne 1,2. Kompis av meg har samme chippen og kjører med 1,2 uten problemer. Så for og få mest ut av chippen bør den vel da gjerne stilles litt opp?.

 

Siden den ikke lader det den skal mtp chip,ville jeg heller sjekket ut hva som er årsaken til at den lader mindre enn den skal. ;) Kan være N75 ventilen,liten lekkasje etc som kødder med deg vet du.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden den ikke lader det den skal mtp chip,ville jeg heller sjekket ut hva som er årsaken til at den lader mindre enn den skal. Kan være N75 ventilen,liten lekkasje etc som kødder med deg vet du..

 

Ja skal få sjekka ut den eventuelt før jeg eventuelt gjør noe mer. Ja nei synest den faller av for lett i forhold til det har hvert tidligere. Merker når jeg har litt dreis på ca 3500 OM på 3 giren så gir den 0,5 er ikke dette for lite? greit at det blir litt mindre når turtalet er høyere det er vel normalt. Spør dere som har litt greie på saken :).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er normalt at den dauer litt av på topp ja, men du skal ha meir trykk enn detta.

Dersom du har lada meir før, så er det ein feil du må fikse.

 

Du kan ikkje auke trykket med bleedventil når du har ein feil.

 

N75 kan være øydelagt, turbo? , lekkasje i slange eller ic, ++++

 

Begynn med å ta ein diagnose hos nærmeste VAG forhandler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er normalt at den dauer litt av på topp ja, men du skal ha meir trykk enn detta.

Dersom du har lada meir før, så er det ein feil du må fikse.

 

Du kan ikkje auke trykket med bleedventil når du har ein feil.

 

N75 kan være øydelagt, turbo? , lekkasje i slange eller ic, ++++

 

Begynn med å ta ein diagnose hos nærmeste VAG forhandler.

 

Ja jeg er helt sikker på selv at jeg skulle ha mer trykk en det som jeg har nå. Men jeg får se hos møller om de kan finne feilkoder eventuelt bytte N75 ventilen og få ta en sjekk på Turboen. Faktisk hører jeg mer sus av turboen en før, en mer høyfrekvent lyd en vanlig. Mulig det er på høg tid med skift! men får se etter møller har fått sett på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har boostcontroller på min 1,8T lader 1,2 bar maks, og 0,9 bar ved 5000rpm.. detter mye ned etter 5000rpm.. pga for liten gjennomstrømnin turbo/eksos..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har boostcontroller på min 1,8T lader 1,2 bar maks, og 0,9 bar ved 5000rpm.. detter mye ned etter 5000rpm.. pga for liten gjennomstrømnin turbo/eksos..

 

Akkurat! da er det såffal ikkje normalt på min. 1,2 max ja det høres bedre ut. ja nei min på 5000 omdreininger viser ikke mer en 0,5 0,6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.