HJELP!(coilovers mutter sitter fast)

Anbefalte innlegg

har kjøpt meg coilovers og har byttet til det bak, men foran så har jeg prob med den ene. har prøvd alt for å løsne den. har rundet hullet med en umbrako, prøvd å holde igjen med en tang og gjenget den opp og da knakk gjengetappen.: bh : så nå får jeg ingen ting nedi der: bråk : lurte på om det går ann å dele demperen i to med en vinkelsliper?: klø : noen forslag?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. lag en skikkelig topic på tråden når du legger ut. HJELP! er ikke en bra topic. HJELP MED SKRUE VED BYTTE AV COILOVERS er derimot det.

 

2. Er skruen/bolten så at du ser den? eller er den innesluttet?

 

Hvis den er synlig har du muligheten for å

a) sveise på en mutter utenpå for så å dra den av

b) bruke en weiscegrips tang og få tak på den.

 

3. er skruen innvendig så kan du evt borre den ut ?

 

Hvis du kapper demperen i 2 så vil du nok slite veldig med guffe og drit over alt.

 

4. du nevner ikke HVOR skruen sitter og heller ikke på hva slags bil. ser du har en golf3 i signaturen din og regner med at det da er problemer med den. i dette tilfellet regner jeg også med at siden du bruker umbrako så driver du på toppen av demperen.

 

for å få ut her da kan du enklest kappe i stykker selve tårnlager skiva som er imot motorrommet. da vil demperen falle ut. men da er du jo såklart avhengig av ny skive der. (får du billig på møller evt din lokale høgger) men ikke kapp ut denne før du har ny liggende :P

 

Lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knut Ronny: Hvis du driver på toppen av demperen, som tidligere antatt, så har jeg ett veldig godt råd: Muttertrekker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muttertrekker pleier å funke som fy. Har aldri vært kar om å løsne det der med unbrako og sånn noen gang jeg. Men med muttertrekker så er det gjort på 2 sekunder hver gang!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oi beklager for alt slurvet asså, men skreiv det bare i en fei, fordi jeg hadde det travelt. men er helt ny her så er ikke helt inn i alt ennå så, sorry

 

men da prøver jeg med en muttertrekker da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går nok greit for denne gangen. Må bare prøve å "dressere" folk litt vettu, så forumet kan være til glede og nytte for flere. Som sagt, så er det mye lettere å få hjelp, hvis du på en konstruktiv og lettfattelig måte har forklart hva som er problemet ditt. Andre som lurer på det samme senere, vil da også få lettere og mere presise treff med søkemotoren.

 

En god muttertrekker pleier å løse den jobben der veldig greit. Har iallfall aldri opplevevd noe annet selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde AKKURAT samme problemet på min Golf 3 når jeg skiftet fjører. Med muttertrekker gikk som de fleste nevner på 2sek så og si. Helt genialt, beste investeringa jeg har gjort! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde AKKURAT samme problemet på min Golf 3 når jeg skiftet fjører. Med muttertrekker gikk som de fleste nevner på 2sek så og si. Helt genialt, beste investeringa jeg har gjort! :D

 

hehe daså... da blir det et aldrig så lite innkjøp til uka igjen:D mye må man ut med for en brukbar muttertrekker a?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe daså... da blir det et aldrig så lite innkjøp til uka igjen:D mye må man ut med for en brukbar muttertrekker a?:P

 

Jeg bruker Biltema sin,den funker ypperlig! :)

Akkurat byttet til justerbart nå,denne løsner alt av bolter i forstilling etc LETT! ;)

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=80606

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen, AKKURAT samme som jeg kjøpte.. :D

 

hehe men da blir det vel den tenker jeg;) takker så meget;)

 

men ossen er den å bruke på en liten 2hp kompressor? om det ikke går så kan jeg jo låne en på jobben da;) bare lurer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei... har bytta fjerbein på golfen et par " ganger " og ja mutter trekker er virkelig tipset... bare husk å koble slangen til mutter trekkeren direkte på trykkluft tanken... dvs kole deg utenom reduksjons ventiler fpr da holder det med en liten fis kompressor.... er ikke mye luft du trenger bare en dæsj veldig fort...

 

Gunnar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg ikke har kompressor kjøpte jeg en elektrisk en på Clas Ohlson. Kostet 400 spenn, var ikke noe problem å få av mutteren i toppen med den og de på fjærbeinet gikk greit av. Uansett mye bedre enn å skru for hånd, du får med 4 piper, 17, 19, 21 og 22.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe men da blir det vel den tenker jeg;) takker så meget;)

 

men ossen er den å bruke på en liten 2hp kompressor? om det ikke går så kan jeg jo låne en på jobben da;) bare lurer

 

2HP`n funker bra,har det selv vi. :) 20l elns mener jeg vår er på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det er jo nice da:D da blir det muttertrekker imorgen :D:D:P hoho

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha mutteren fløy jo nermest av jo! :D hoho! takker for tipsene ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.