#1 Skrevet April 10, 2008 er det ikke sånn at vist motorn er blitt sikkelig varm åsså stopper man motoren så skal den elektriske vannpumpa starte automatisk? enn me den radiator vifta skal ikke den også starte? dette gjør det ikke på min i hværtfall.. noen som har forslag på hva som kan være feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 10, 2008 Sjekket at ledningene sitter skikkelig på føleren? Har opplevd at den ene ledningen har falt av og da starter naturlig nok ikke viften. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 10, 2008 okei.. nei har ikke sjekket følern, vet ikke hvor den står engang.. målte me måle instrument da hadde jeg 12v mellom den ene kontakten nede på sirk pumpa å godse i biln. men mellom begge pluggene målte jeg null, så naturlig nok starter ikke værken vifta eller sirk pumpa. har hørt om et rele som sitter bakum sparke plata fremme på passasjer siden. men er vel som du sier, er nok en føler. men har jeg vist hvor den står har det vært greit å feilsøke.. takker for svar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 10, 2008 Vifta skal vel ikke starte? Vannsirkulasjonspumpa skal slå inn på 110 graders vanntemp, jeg har aldri klart å få høyere temp enn 92, så min har aldri startet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 10, 2008 okei.. på S6n til en kompis så starter den når motor er sikkelig varm, når han då stopper motorn så starter vifta å vann.sirk pumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 10, 2008 Vifta skal vel ikke starte? Vannsirkulasjonspumpa skal slå inn på 110 graders vanntemp, jeg har aldri klart å få høyere temp enn 92, så min har aldri startet.. Vifta starter nå på min 2.3 dersom temperaturen er svært høy og motoren blir stoppet. Regner med det skal funke likedan på 2.2. Ingen vits å ha sirkulasjonspumpe dersom det ikke er noe som kjøler vannet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 11, 2008 Vifta skal starte, men det skjer nok bare hvis det er varmt ute og bil er hardkjørt. Her er litt mere info: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/cooling.html#after 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 11, 2008 okei takker for tips.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 11, 2008 min sviver hele tiden den... altså vifta.... finner faen ikke ut av det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 11, 2008 min sviver hele tiden den... altså vifta.... finner faen ikke ut av det Napp av ene ledningen på føleren, så finner du jo ut om det er føleren som er gåen og dermed gjør at vifta di går hele tiden. Regner med at det er den elektriske du mener, å ikke den reimdrevne:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 12, 2008 ja det er den elektriske vifta hehe.. hvor står den følern da? e jo så mange følera på di her motoran.. har tatt ut relet som står innenfor sparkeplata på passasjer siden fremme, åsså la jeg en ledning mellom jord på pinne 8 da starta vann sirk pumpa, så la jeg samme ledning bare fra jord til pinne 4 da startet vifta, så jeg tror det må være noe galt med relet.. noe meninger om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 12, 2008 Vifta starter nå på min 2.3 dersom temperaturen er svært høy og motoren blir stoppet. Regner med det skal funke likedan på 2.2. Ingen vits å ha sirkulasjonspumpe dersom det ikke er noe som kjøler vannet. Det er jo som du skriver da, "når motoren er svært varm" det vil være fra 110 grader og mer det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 13, 2008 har funnet feilen,var relet som var gåent.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 13, 2008 Ok, men har du fått vannpumpa til å svive nåda? sammen med vifte? Og ved hvilken temperatur.. uansett deilig å få fikset ting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 14, 2008 På Nazze (dette har jeg skrevet '100' ganger, føles det som..) begynte vifta å starte av seg selv, til slutt gikk den hele tiden. Måtte bare pelle ut viftereléet. Når jeg kortsluttet føleren, startet også pumpa. Løsning for meg: Pelte ut det store brune reléet (324) og sjekket utgangene, og en liten transistor hadde konka ut. Byttet denne, og alt ble bra. Nå er pumpa gåen, så da er det ikke så viktig lenger uansett.. Jeg har forøvrig bare fått pumpa til å starte én gang, og det var en god og varm sommerdag etter temmelig inspirert kjøring hvor jeg ikke fikk kjørt litt rolig etterpå før stopp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 14, 2008 okei.. ja eg skiftet hele relet, mener å ha hørt at den sirk pumpa skal starte på 90 grader jeg da. vifta er jeg litt usikker på, men mener det er samme der. skal sjekke med min nårtid dette starter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...