ABZ eller ARX kasse på AAR motor

Anbefalte innlegg

Noen som vet om disse to dieselkassene passer på AAR motor'n? Bolton?

Ev. funker dette greit mot bensin femmer'n?

Vurderer også CAC bensin kassa..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det er girkasser av samme type, bare med forskjellig utveksling passer det - samme boltmønster på alle 5-sylindrede motorer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bolton med andre ord ja.. Takk for svar Eyvind :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De diesel kassene fikk jeg ikke så lyst på lenger, når jeg hørte at man må bytte drivaksler og fjørbein. Stemmer det? Dessuten er dem vanskelig å få tak i virker det som.

Det er jo en skam hvis ikke C4 2.3 kom med flere kasse-alternativer enn AXG!?

Noen som vet hvilke biler/motorer som har girkasse i 01A serien (ikke quattro)?

Hvordan ser jeg eventuelt fysisk at kassen er 01A?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan bare sette på rett flens på kassa om det er feil...noen er lev med 100 flens og andre 108mm flens

Men dissse kan du bare bytte om.....har en del sånne flenser om du skulle trenge.

Men som regel kan du flytte disse fra den gamle til nye kassa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan bare sette på rett flens på kassa om det er feil...noen er lev med 100 flens og andre 108mm flens

Men dissse kan du bare bytte om.....har en del sånne flenser om du skulle trenge.

Men som regel kan du flytte disse fra den gamle til nye kassa.

Okei, kjekt å vite! Men kommer sannsynligvis ikke til å bruke kasse fra diesel, da de er vanskelig å få tak i.

Mistenker at kassene som sitter på V6, passer på min rekke 5'er. Dem er det sikkert mange av. Men er ikke sikker.

Så trenger å vite hvilke biler som har type 01A kasse :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle C4 med 2WD har 01A-kasse. ;) Mange andre også, men det er lett å finne fra en eller annen C4. Husk at 2.8 har høyere utveksling enn 2.6. Ellers trenger du ikke å skifte noe drivaksler og fjærbein uansett, i verste fall må du flytte over flensene fra den gamle kassen, men det tar 5 minutter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte med gutta som driver med dette til daglig, på Norsk Bildelsenter. De sier at jeg kan kun erstatte AXG kassen min med AKM. Vet ikke hva jeg skal tro lenger jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte med gutta som driver med dette til daglig, på Norsk Bildelsenter. De sier at jeg kan kun erstatte AXG kassen min med AKM. Vet ikke hva jeg skal tro lenger jeg...

Det er nok en misforståelse. Det alltid mange kasser som passer på Audiene, men med ulik utveksling. Og en haug med flere kasser som passer dersom man skifter ut drivakselflenser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer CUS / CVL (A6 2.5TDI), eller CEP (100 2.5TDI) i boltsirkelen?

Hvis det bare er 01A serien som er bolton. Hvordan ser jeg da hvilke som er i denne serien?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.